Rendezők, akik utálják saját filmjüket
(Paramount Pictures)
1/19
Ha egy rendező nem hajlandó vállalni filmjét (mert például annyira rossz lett), akkor lehetősége van az Alen Smithee álnév alatt publikálni azt. Nézd meg, kik folyamodtak eddig ehhez a menekülőúthoz, és miért!
Woody Allen - Annie Hall (United Artists)
2/19
"A filmnek azt kellett volna bemutatnia, hogy hogyan folynak egy féri gondolatai, erre csináltam egy filmet, ami totál inkoherens." - Woody annyira utálta a végső verziót, hogy megígérte a stúdiónak: a következő filmjét teljesen ingyen készíti nekik.
Tony Kaye - Amerikai História X (New Line Cinema)
3/19
Tony Kaye arról ismert, hogy perfekcionista. Az általa vágott verziót 87 perces volt, ám a stúdió túl rövidnek találta, így Edward Norton segítségével kiadtak egy bővített, 119 perces változatot. A rendező dühöngött, megtagadta filmjét és a premiere előtti reklámkampányban többször meg is támadta szóban.
David Lynch - Dune (Universal Pictures)
4/19
Mire a vágásra került a sor, Lynch már annyira kiábrándult volt amiatt, ahogy a film kinézett, hogy az egész stúdiózást szenvedésként élte meg. Egyes verziókban a kredit nem is neki, hanem Alen Smithee-nek szól, annak a névnek, amit az Amerikai Rendezők Egyesülete arra az esetekre tart fenn, mikor egy alkotó nem vállalja fel saját művét.
Joel Schumacher - Batman & Robin (Warner Bros.)
5/19
Ebben az esetben olyan mély megbánásról van szó, hogy a rendező nyilvánosan bocsánatot is kért filmjéért!
David Fincher - Alien 3 (20th Century Fox)
6/19
Egy sor király zenés videó után ez volt az első játékfilmje, érthető tehát, hogy nem sikerült úgy, ahogy képzelte. A helyzetet fokozta, hogy befejezetlen forgatókönyvvel indultak neki a munkának.
Mathieu Kassovitz - Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/19
Kassovitz nagy hírnevett szerzett magának az urbánus dráma La Haine-nel, ám amikor egy blockbustert adtak a kezébe, beletört a bicskája. Kassovitz a stúdiót hibáztatta, amiért nem kapott 100%-os kontrolt a projekt felett és sok döntést kivettek a kezéből.
Dennis Hopper - Csapdában (Vestron Pictures)
8/19
Hopper szintén a hírhedt Alen Smithee álnév mögé bújt, annyira gyűlölte művét. Egyesek szerint a vágás körül akadtak nézeteltérések közte és a stúdió között. Hopper 3 órásra szánta a filmet, míg a stúdió mindössze 98 percesre.
Stanley Kubrick - Fear and Desire (Joseph Burstyn)
9/19
Kubrick egészen odáig ment a film utálatában, hogy megvásárolta az eredeti negatívokat és az elérhető összes példányt, hogy biztosan soha senki ne láthassa alkotását. Szerencsétlenségére 2012-ben újrakiadták a mozit.
Steven Soderbergh - Pusztító szenvedélyek (Gramercy Pictures)
10/19
Bár valamennyire elismerték a kritikusok, Soderbergh egyértelműen visszaesésnek élte meg debütjéhez képest, "vontatott és álmos" jelzőkkel illetve 1995-ös moziját.
Michael Bay - Transformers: A bukottak bosszúja (Paramount Pictures)
11/19
Bay maga úgy vélte, hogy csak egy jelző írja le hűen alkotását: "fos". A film az Amerikai Írók Szakszervezetének sztrájkja idején készült 2007-2008-ban, tehát a forgatókönyvből mindössze 7 oldal volt meg, ami köré fel kellett húzni a filmet. Így már érthető...
Guillermo del Toro - Mimic - A júdásfaj (Dimension Films)
12/19
Del Toro saját könyvében így írja filmjét: "lélekpusztító élmény" - a rendező annyit veszekedett a stúfióval, hogy végül is kirúgták és más fejezte be a forgatást.
Alfred Hitchcock - A kötél (Universal Pictures)
13/19
Habár a film elég pozitív kritikában részesült, Hitchcock inkább megvette a jogokat, hogy senki se nézhesse. Úgy érezte, hogy túl pökhendi és köze sincs az eredeti darabhoz. Halála után újra kiadták.
Michael Mann - Szemtől szemben (Warner Bros.)
14/19
Mannt az akasztotta ki, hogy az amerikai tévécsatornák megnyirbálták filmjét, hogy kivegyék a kicsit véresebb jeleneteket, és ettől teljesen lapos lett.
Kiefer Sutherland - Woman Wanted (Touchstone Pictures)
15/19
Ez volt a színész rendezői debütje és az élet úgy hozta, hogy módfelett megutálta, továbbá ez volt az utolsó jegyzett eset, mikor az Alan Smithee kamukreditet használták. Sajnos azonban, Kiefer nem kerülhette el "megbélyegzést", mivel a rendezésen túl játszik is a filmben...
Walter Hill - Supernova (Metro-Goldwyn-Mayer)
16/19
Töketlen forgatókönyv és a béna CGI jellemzik a mozit, melynek összesen három rendezője volt. Hill kétszer kilépett belőle, végül Smithee kredittel vállalta csak, melyet végül Thomas Lee-re változtattak, mert a Smithee-t már túl sokan ismerték.
Kevin Yagher - Hellraiser IV: Vérvonal (Dimension Films/ Miramax Films)
17/19
Yagher maszkmesterként vágott a filmbe, de végül befejezetlenül hagyta, mert "a stúdió nem értette meg a vízióját" és munkáját Joe Chappelle vette át.
Arthur Hiller - An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (Buena Vista Pictures)
18/19
A film egy Alen Smithee nevű rendezőről szól, akinek munkáját annyira hátráltatja a stúdió, hogy végül az Alen Smithee álnevet kell használnia. Sajnos a film elég rossz lett, így végül Hiller is a Smithee álnévhez folyamodott...
Richard Sarafian - Solar Crisis (Vidmark Entertainment)
19/19
Sarafian sosem magyarázkodott arról, hogy miért kérte az Alen Smithee kreditet, de lehet, hogy köze van ahhoz, hogy a film elég rossz.
(Paramount Pictures)
1/19
Ha egy rendező nem hajlandó vállalni filmjét (mert például annyira rossz lett), akkor lehetősége van az Alen Smithee álnév alatt publikálni azt. Nézd meg, kik folyamodtak eddig ehhez a menekülőúthoz, és miért!
Woody Allen - Annie Hall (United Artists)
2/19
"A filmnek azt kellett volna bemutatnia, hogy hogyan folynak egy féri gondolatai, erre csináltam egy filmet, ami totál inkoherens." - Woody annyira utálta a végső verziót, hogy megígérte a stúdiónak: a következő filmjét teljesen ingyen készíti nekik.
Tony Kaye - Amerikai História X (New Line Cinema)
3/19
Tony Kaye arról ismert, hogy perfekcionista. Az általa vágott verziót 87 perces volt, ám a stúdió túl rövidnek találta, így Edward Norton segítségével kiadtak egy bővített, 119 perces változatot. A rendező dühöngött, megtagadta filmjét és a premiere előtti reklámkampányban többször meg is támadta szóban.
David Lynch - Dune (Universal Pictures)
4/19
Mire a vágásra került a sor, Lynch már annyira kiábrándult volt amiatt, ahogy a film kinézett, hogy az egész stúdiózást szenvedésként élte meg. Egyes verziókban a kredit nem is neki, hanem Alen Smithee-nek szól, annak a névnek, amit az Amerikai Rendezők Egyesülete arra az esetekre tart fenn, mikor egy alkotó nem vállalja fel saját művét.
Joel Schumacher - Batman & Robin (Warner Bros.)
5/19
Ebben az esetben olyan mély megbánásról van szó, hogy a rendező nyilvánosan bocsánatot is kért filmjéért!
David Fincher - Alien 3 (20th Century Fox)
6/19
Egy sor király zenés videó után ez volt az első játékfilmje, érthető tehát, hogy nem sikerült úgy, ahogy képzelte. A helyzetet fokozta, hogy befejezetlen forgatókönyvvel indultak neki a munkának.
Mathieu Kassovitz - Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/19
Kassovitz nagy hírnevett szerzett magának az urbánus dráma La Haine-nel, ám amikor egy blockbustert adtak a kezébe, beletört a bicskája. Kassovitz a stúdiót hibáztatta, amiért nem kapott 100%-os kontrolt a projekt felett és sok döntést kivettek a kezéből.
Dennis Hopper - Csapdában (Vestron Pictures)
8/19
Hopper szintén a hírhedt Alen Smithee álnév mögé bújt, annyira gyűlölte művét. Egyesek szerint a vágás körül akadtak nézeteltérések közte és a stúdió között. Hopper 3 órásra szánta a filmet, míg a stúdió mindössze 98 percesre.
Stanley Kubrick - Fear and Desire (Joseph Burstyn)
9/19
Kubrick egészen odáig ment a film utálatában, hogy megvásárolta az eredeti negatívokat és az elérhető összes példányt, hogy biztosan soha senki ne láthassa alkotását. Szerencsétlenségére 2012-ben újrakiadták a mozit.
Steven Soderbergh - Pusztító szenvedélyek (Gramercy Pictures)
10/19
Bár valamennyire elismerték a kritikusok, Soderbergh egyértelműen visszaesésnek élte meg debütjéhez képest, "vontatott és álmos" jelzőkkel illetve 1995-ös moziját.
Michael Bay - Transformers: A bukottak bosszúja (Paramount Pictures)
11/19
Bay maga úgy vélte, hogy csak egy jelző írja le hűen alkotását: "fos". A film az Amerikai Írók Szakszervezetének sztrájkja idején készült 2007-2008-ban, tehát a forgatókönyvből mindössze 7 oldal volt meg, ami köré fel kellett húzni a filmet. Így már érthető...
Guillermo del Toro - Mimic - A júdásfaj (Dimension Films)
12/19
Del Toro saját könyvében így írja filmjét: "lélekpusztító élmény" - a rendező annyit veszekedett a stúfióval, hogy végül is kirúgták és más fejezte be a forgatást.
Alfred Hitchcock - A kötél (Universal Pictures)
13/19
Habár a film elég pozitív kritikában részesült, Hitchcock inkább megvette a jogokat, hogy senki se nézhesse. Úgy érezte, hogy túl pökhendi és köze sincs az eredeti darabhoz. Halála után újra kiadták.
Michael Mann - Szemtől szemben (Warner Bros.)
14/19
Mannt az akasztotta ki, hogy az amerikai tévécsatornák megnyirbálták filmjét, hogy kivegyék a kicsit véresebb jeleneteket, és ettől teljesen lapos lett.
Kiefer Sutherland - Woman Wanted (Touchstone Pictures)
15/19
Ez volt a színész rendezői debütje és az élet úgy hozta, hogy módfelett megutálta, továbbá ez volt az utolsó jegyzett eset, mikor az Alan Smithee kamukreditet használták. Sajnos azonban, Kiefer nem kerülhette el "megbélyegzést", mivel a rendezésen túl játszik is a filmben...
Walter Hill - Supernova (Metro-Goldwyn-Mayer)
16/19
Töketlen forgatókönyv és a béna CGI jellemzik a mozit, melynek összesen három rendezője volt. Hill kétszer kilépett belőle, végül Smithee kredittel vállalta csak, melyet végül Thomas Lee-re változtattak, mert a Smithee-t már túl sokan ismerték.
Kevin Yagher - Hellraiser IV: Vérvonal (Dimension Films/ Miramax Films)
17/19
Yagher maszkmesterként vágott a filmbe, de végül befejezetlenül hagyta, mert "a stúdió nem értette meg a vízióját" és munkáját Joe Chappelle vette át.
Arthur Hiller - An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (Buena Vista Pictures)
18/19
A film egy Alen Smithee nevű rendezőről szól, akinek munkáját annyira hátráltatja a stúdió, hogy végül az Alen Smithee álnevet kell használnia. Sajnos a film elég rossz lett, így végül Hiller is a Smithee álnévhez folyamodott...
Richard Sarafian - Solar Crisis (Vidmark Entertainment)
19/19
Sarafian sosem magyarázkodott arról, hogy miért kérte az Alen Smithee kreditet, de lehet, hogy köze van ahhoz, hogy a film elég rossz.