Nagyon várt, de csúnyán megbukott filmek
1/14
Sajnos több tucat olyan film van, amelyektől rendkívül sokat vártak akár a stúdióvezetők, akár a rajongók, de végül pocsékul tejesítettek – nem csak a mozibevétel tekintetében, hanem gyakran a sztori, a kivitelezés vagy a színészek okozták a legnagyobb csalódást. A következő mozifilmek a nagy bukások legjobb példái. (Universal Pictures/Warner Bros./Warner Bros.)
A múmia
2/14
Alex Kurtzman 2017-es Múmia-rebootja meg sem közelíti a Brendan Fraser-féle, egykor lenyűgöző múmiás mozikat, és tocsog a balzsamolajban. Még Tom Cruise a főszerepben sem tudta megmenteni. Sajnos az új Múmia csak árnyéka annak, ami közel két évtizeddel korábban a Universal stúdió múmiás filmjeit olyan ikonikussá tette. (Universal Pictures)
A Fantasztikus Négyes
3/14
Josh Tranket -aki egyike a néhány, nagy költségvetésű filmeken dolgozó hollywoodi rendezőnek- érte a megtiszteltetés, hogy megrendezze a ráncfelvarrt Fantasztikus Négyest. A rebootot számos gyártási probléma sújtotta, többek között az a pletyka, hogy a 20th Century Fox stúdió nem volt elégedett a film Trank-féle verziójával és számos változtatást kért. Bár a rajongók alig várták a Fantasztikus Négyes új változatát, a rendezéssel számos ponton ők sem értettek egyet. (20th Century Fox)
Holnapolisz
4/14
Miután több évtizedet dolgozott animációs filmeken, Brad Bird rendező a Mission: Impossible-széria negyedik és kétségtelenül legjobb részével vetette bele magát az „igazi” filmezésbe. Visszautasította a Star Wars rendezését, csak hogy megcsinálhassa a Holnapoliszt, de a lenyűgöző látvány és szereposztás (George Clooney, Hugh Laurie) ellenére a történet összefüggéstelen és csapongó lett, ami meglátszott a jegyeladásokon és a kritikusi, illetve a rajongói visszajelzéseken is. (Walt Disney Studios)
Zöld Lámpás
5/14
A Zöld Lámpás kétségtelenül a történelem egyik legkedveltebb képregényhőse, így a megfilmesítés nem volt könnyű feladat. Nagy várakozás és remény övezte a projektet, mind a Warner Bros. stúdió, mind a rajongók részéről. Sajnos senki sem erre a végeredményre számított. Nolan Sötét lovag - Felemelkedéséhez vagy Zack Znyder Acélemberéhez képest totális bukás volt: lehúzták a kritikusok, nem is beszélve a jegybevételről. (Warner Bros.)
Az arany iránytű
6/14
Azt remélve, hogy megismételheti a A Gyűrűk Ura sikerét, a stúdió a forgatókönyvíró Chris Weitzet kérte fel, hogy rendezze meg a könyvsorozat első kötete, az Arany iránytű filmadaptációját Daniel Craiggel, Nicole Kidmannel és Christopher Lee-vel a főszerepben. Weitz látványban visszaadta a könyvet, de nem sikerült elkapnia a sztori lényegét. Számtalan részt kihagyott vagy épp változtatott a könyvben, csak hogy lerövidítse a játékidőt, ez pedig nem tett jót a film minőségének. (New Line Cinema)
Speed Racer - Totál turbó
7/14
A Tatsuo Yoshida ismert animációs sorozatán alapuló mozis projekt 1992 óta tervben volt, de folyamatosan cserélődtek a színészek, írók és rendezők. A stúdió nem igazán erőltette a projektet egészen 2006-ig, amikor a Wachowski testvérek rendezőként csatlakoztak. A Christina Ricci, John Goodman és Matthew Fox főszereplésével készülő Speed Racer 2008 egyik legjobban várt filmje volt, de nem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket, a rendezőknek pedig a hírnevébe került. (Warner Bros.)
Jupiter felemelkedése
8/14
Az érdekes alapötlet és a jelentős mozibevételt ígérő szereplőgárda (Channing Tatum és Mila Kunis) ellenére a Jupiter felemelkedése óriási anyagi bukás volt a Warner Bros. számára. Talán az, hogy az eredeti premierdátum előtt mindössze hetekkel, hét hónappal eltolták a bemutatót, kihatott a mozifilm rossz eredményeire. (Warner Bros.)
Cowboyok és űrlények
9/14
A Scott Mitchell Rosenberg azonos című képregényalbumán alapuló Cowboyok és űrlények egy westernfilm sci-fi elemekkel, főleg földönkívüliekkel. Indiana Jones (Harrison Ford) és James Bond (Daniel Craig) egy filmben mint földönkívüliek ellen harcoló cowboyok, a Vasember rendezője, Jon Favreau által rendezett moziban – kell ennél több? A válasz: igen, mert nemcsak hogy a film nem az volt, amire a közönség számított, de a jegybevételek is messze elmaradtak a várakozásoktól. (Universal Pictures)
Transzcendens
10/14
Amikor az Oscar-díjas operatőr, Wally Pfister úgy döntött, hogy a kamerakezelést rendezésre cseréli - olyan szupersztárokkal a főszerepben, mint Johnny Depp, Morgan Freeman, Rebecca Hall és Cillian Murphy -, a Transzcendens nagy durranásnak ígérkezett. Akárhogy is, a filmnek nincs se ritmusa, se formája, és néhány felvételt kivéve kínosan is néz ki. (Warner Bros.)
A magányos lovas
11/14
A magányos lovas látványos mozi egy nagyon nem vagány főhőssel (Armie Hammer), és egy olyan alaptörténettel, amelyet a legtöbb fiatal néző nem ismer vagy igazából nem érdekli őket. A filmkészítő és a stúdió között zajló költségvetési vita rossz fényt vetett a filmre, és aggasztó volt az is, hogy a film sztárja, Johnny Depp játssza a Lovas barátját és szellemi vezetőjét, Tontót, az amerikai őslakost, aki arcfestékben meg egy döglött hollóval a fején botorkál össze-vissza. (Walt Disney Studios)
Doctor Strange
12/14
2016 egyik legjobban várt filmje volt a Doctor Strange, amire van magyarázat. Olyan ígéretes színészgárdával, mint Benedict Cumberbatch, Mads Mikkelsen, Tilda Swinton és Rachel McAdams a Doctor Strange sokkoló, újszerű szuperhősös mozinak ígérkezett, de valahogy az egyik legnagyobb csalódás lett a Marvel-rajongók számára. (Disney Studios)
Zoolander 2
13/14
Még a legnagyobb Zoolander-rajongóknak is be kell ismerniük, hogy a Zoolander 2-ben több a sztár vendégszereplő, mint a szórakoztató elem, és a kevés emlékezetes poén felülírja a forgatókönyv néhány valamirevaló ötletét. Ezek után nem csoda, hogy a film megbukott a mozipénztárakban, bár nem ezt érdemelte a remek színészgárda. (Paramount Pictures)
Poseidon
14/14
Wolfgang Petersen rendező ragaszkodott a valósághűséghez ebben az igazi pörgős akciófilmben, amely lélektelen remake-je a Poseidon katasztrófának. Hogy ne tűnjön túl mesterkéltnek, egy csomó pénzt költött kellékekre és vizuális effektekre, és rengeteg vizet használt, de ez sem segített. Az igaz, hogy a klisékkel teli eredeti film új külsőt, új forgatókönyvet és új, sablonos karaktereket kapott, bár ezek se nem voltak rendesen kidolgozva, se nem voltak különösebben megnyerőek. (Warner Bros.)
1/14
Sajnos több tucat olyan film van, amelyektől rendkívül sokat vártak akár a stúdióvezetők, akár a rajongók, de végül pocsékul tejesítettek – nem csak a mozibevétel tekintetében, hanem gyakran a sztori, a kivitelezés vagy a színészek okozták a legnagyobb csalódást. A következő mozifilmek a nagy bukások legjobb példái. (Universal Pictures/Warner Bros./Warner Bros.)
A múmia
2/14
Alex Kurtzman 2017-es Múmia-rebootja meg sem közelíti a Brendan Fraser-féle, egykor lenyűgöző múmiás mozikat, és tocsog a balzsamolajban. Még Tom Cruise a főszerepben sem tudta megmenteni. Sajnos az új Múmia csak árnyéka annak, ami közel két évtizeddel korábban a Universal stúdió múmiás filmjeit olyan ikonikussá tette. (Universal Pictures)
A Fantasztikus Négyes
3/14
Josh Tranket -aki egyike a néhány, nagy költségvetésű filmeken dolgozó hollywoodi rendezőnek- érte a megtiszteltetés, hogy megrendezze a ráncfelvarrt Fantasztikus Négyest. A rebootot számos gyártási probléma sújtotta, többek között az a pletyka, hogy a 20th Century Fox stúdió nem volt elégedett a film Trank-féle verziójával és számos változtatást kért. Bár a rajongók alig várták a Fantasztikus Négyes új változatát, a rendezéssel számos ponton ők sem értettek egyet. (20th Century Fox)
Holnapolisz
4/14
Miután több évtizedet dolgozott animációs filmeken, Brad Bird rendező a Mission: Impossible-széria negyedik és kétségtelenül legjobb részével vetette bele magát az „igazi” filmezésbe. Visszautasította a Star Wars rendezését, csak hogy megcsinálhassa a Holnapoliszt, de a lenyűgöző látvány és szereposztás (George Clooney, Hugh Laurie) ellenére a történet összefüggéstelen és csapongó lett, ami meglátszott a jegyeladásokon és a kritikusi, illetve a rajongói visszajelzéseken is. (Walt Disney Studios)
Zöld Lámpás
5/14
A Zöld Lámpás kétségtelenül a történelem egyik legkedveltebb képregényhőse, így a megfilmesítés nem volt könnyű feladat. Nagy várakozás és remény övezte a projektet, mind a Warner Bros. stúdió, mind a rajongók részéről. Sajnos senki sem erre a végeredményre számított. Nolan Sötét lovag - Felemelkedéséhez vagy Zack Znyder Acélemberéhez képest totális bukás volt: lehúzták a kritikusok, nem is beszélve a jegybevételről. (Warner Bros.)
Az arany iránytű
6/14
Azt remélve, hogy megismételheti a A Gyűrűk Ura sikerét, a stúdió a forgatókönyvíró Chris Weitzet kérte fel, hogy rendezze meg a könyvsorozat első kötete, az Arany iránytű filmadaptációját Daniel Craiggel, Nicole Kidmannel és Christopher Lee-vel a főszerepben. Weitz látványban visszaadta a könyvet, de nem sikerült elkapnia a sztori lényegét. Számtalan részt kihagyott vagy épp változtatott a könyvben, csak hogy lerövidítse a játékidőt, ez pedig nem tett jót a film minőségének. (New Line Cinema)
Speed Racer - Totál turbó
7/14
A Tatsuo Yoshida ismert animációs sorozatán alapuló mozis projekt 1992 óta tervben volt, de folyamatosan cserélődtek a színészek, írók és rendezők. A stúdió nem igazán erőltette a projektet egészen 2006-ig, amikor a Wachowski testvérek rendezőként csatlakoztak. A Christina Ricci, John Goodman és Matthew Fox főszereplésével készülő Speed Racer 2008 egyik legjobban várt filmje volt, de nem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket, a rendezőknek pedig a hírnevébe került. (Warner Bros.)
Jupiter felemelkedése
8/14
Az érdekes alapötlet és a jelentős mozibevételt ígérő szereplőgárda (Channing Tatum és Mila Kunis) ellenére a Jupiter felemelkedése óriási anyagi bukás volt a Warner Bros. számára. Talán az, hogy az eredeti premierdátum előtt mindössze hetekkel, hét hónappal eltolták a bemutatót, kihatott a mozifilm rossz eredményeire. (Warner Bros.)
Cowboyok és űrlények
9/14
A Scott Mitchell Rosenberg azonos című képregényalbumán alapuló Cowboyok és űrlények egy westernfilm sci-fi elemekkel, főleg földönkívüliekkel. Indiana Jones (Harrison Ford) és James Bond (Daniel Craig) egy filmben mint földönkívüliek ellen harcoló cowboyok, a Vasember rendezője, Jon Favreau által rendezett moziban – kell ennél több? A válasz: igen, mert nemcsak hogy a film nem az volt, amire a közönség számított, de a jegybevételek is messze elmaradtak a várakozásoktól. (Universal Pictures)
Transzcendens
10/14
Amikor az Oscar-díjas operatőr, Wally Pfister úgy döntött, hogy a kamerakezelést rendezésre cseréli - olyan szupersztárokkal a főszerepben, mint Johnny Depp, Morgan Freeman, Rebecca Hall és Cillian Murphy -, a Transzcendens nagy durranásnak ígérkezett. Akárhogy is, a filmnek nincs se ritmusa, se formája, és néhány felvételt kivéve kínosan is néz ki. (Warner Bros.)
A magányos lovas
11/14
A magányos lovas látványos mozi egy nagyon nem vagány főhőssel (Armie Hammer), és egy olyan alaptörténettel, amelyet a legtöbb fiatal néző nem ismer vagy igazából nem érdekli őket. A filmkészítő és a stúdió között zajló költségvetési vita rossz fényt vetett a filmre, és aggasztó volt az is, hogy a film sztárja, Johnny Depp játssza a Lovas barátját és szellemi vezetőjét, Tontót, az amerikai őslakost, aki arcfestékben meg egy döglött hollóval a fején botorkál össze-vissza. (Walt Disney Studios)
Doctor Strange
12/14
2016 egyik legjobban várt filmje volt a Doctor Strange, amire van magyarázat. Olyan ígéretes színészgárdával, mint Benedict Cumberbatch, Mads Mikkelsen, Tilda Swinton és Rachel McAdams a Doctor Strange sokkoló, újszerű szuperhősös mozinak ígérkezett, de valahogy az egyik legnagyobb csalódás lett a Marvel-rajongók számára. (Disney Studios)
Zoolander 2
13/14
Még a legnagyobb Zoolander-rajongóknak is be kell ismerniük, hogy a Zoolander 2-ben több a sztár vendégszereplő, mint a szórakoztató elem, és a kevés emlékezetes poén felülírja a forgatókönyv néhány valamirevaló ötletét. Ezek után nem csoda, hogy a film megbukott a mozipénztárakban, bár nem ezt érdemelte a remek színészgárda. (Paramount Pictures)
Poseidon
14/14
Wolfgang Petersen rendező ragaszkodott a valósághűséghez ebben az igazi pörgős akciófilmben, amely lélektelen remake-je a Poseidon katasztrófának. Hogy ne tűnjön túl mesterkéltnek, egy csomó pénzt költött kellékekre és vizuális effektekre, és rengeteg vizet használt, de ez sem segített. Az igaz, hogy a klisékkel teli eredeti film új külsőt, új forgatókönyvet és új, sablonos karaktereket kapott, bár ezek se nem voltak rendesen kidolgozva, se nem voltak különösebben megnyerőek. (Warner Bros.)