10 dolog, ami minden Tarantino-filmben benne van
1/11
Egy Tarantino-film bemutatása kritikusi és nézői körökben is nagy eseménynek számít: a kultikus rendező különleges stílusa immár kikerülhetetlen eleme a filmtörténelemnek, még azok számára is, akik nem kedvelik őt és a munkásságát. Lássuk a 10 szerzői kézjegyet, amelyek nem hiányozhatnak a rendező egyetlen filmjéből sem. (Miramax)
Bosszú
2/11
Butch és Zed, a Menyasszony és Bill, Django és a rabszolgatartók, Shosanna és partnere moziégetése, és még sorolhatnánk - nem nehéz észrevenni, hogy Tarantino minden filmjében tetten érhető a bosszú motívuma. (Miramax Films)
Túlzó erőszak
3/11
Nincs igazi bosszú erőszak nélkül, Tarantino pedig igencsak... explicite ábrázol minden erőszakot, olyan véresen, amennyire csak lehet. A vért, belsőségeket és minden egyéb, mészárlással kapcsolatos dolgot esztetizál és már-már istenít, és bár néhány jelenete nem "gyenge idegzetűeknek" való, alapvetően nyilvánvalóan és szándékosan túlzó, kevésbé realisztikus erőszakról beszélünk, amikor róla van szó. (Miramax Films/ Columbia Pictures)
Öncameo
4/11
A rendező kisebb-nagyobb szerepekben feltűnik a saját filmjeiben. A Halálbiztos csaposaként, Mr. Brownként a Kutyaszorítóban, vagy a férfiként, akihez Vince és Jules viszik a hullát a Ponyvaregényben... Mindig megtalálja a módját, hogy belekerüljön a filmjeibe. És elég sokszor meg is hal bennük: a Becstelen Brigantykban például ő az első megskalpolt náci... (Miramax Films/ Dimension Films)
A csomagtartós E/1
5/11
Filmjeiben legalább egy olyan jelenet mindig van, amikor egy csomagtartóból vagy valami hasonló helyről néz a kamera, azaz felvesszük az áldozat szemszögét, akit jellemzően éppen kínoznak. (Miramax Films/ Universal Pictures)
Lábfétis
6/11
Az elborult Hamupipőkés jelenettől kezdve, amikor Landa felveszi Hammersmark cipőjét a Brigantykban, a Ponyvaregényes lábmasszázsról szóló beszélgetésen át a Halálbiztos számtalan lábas felvételéig Tarantino mindig talál indokot, hogy lábakat mutathasson vagy azokról beszélhessen. Az Alkonyattól Pirkadatigban még tequilát is iszik Salma Hayek lábfejéről. (Dimension Films/ Universal Pictures)
Kínzás
7/11
Az extrém, túlzó erőszak egyik kiváló prezentációja a gyakori kínzás, gondoljunk csak a Kutyaszorítóban füles jelenetére, a Fekete Mamba elégetésére, vagy Landa verbális és fizikai kínzásaira. A lista végtelen... (Miramax Films)
Bár / kávézó / étterem
8/11
Az italozás és evés helyei kiváló alkalmat szolgáltatnak a jellemzően Tarantinós hosszú, mély, intelligens dialógokhoz, melyek gyakran valamilyen leszámolással is végződnek. (Universal Pictures/ Dimension Films/ Miramax Films)
Autós jelenet
9/11
Újabb elmaradhatatlan dolog: beszélgetős és/vagy vezetős autós jelenet. Le Big Mac, valaki? (Miramax Films)
Anekdota
10/11
Mivel Tarantino filmjeiben igencsak gyakoriak az emlékezetes monológok, dialógok és úgy egyáltalán, az emlékezetes mondatok, nem csoda, hogy a rendező telitűzdeli kis történetekkel, anekdotákkal is a szövegeket, amelyeket színészei szájába ad. A két kedvencünk: a történet az óráról a Ponyvaregényben, valamint a Kutyaszorítóban férfija, akinek a nemi szervét a hasára ragasztották... (Miramax Films)
Fekete-fehér
11/11
A rendező előszeretettel használ fekete-fehér jeleneteket, betéteket a filmjeiben, ezzel is adózva a régi Hollywood művészetének. Ki tudná feledni a Menyasszony monológját a Kill Billben? (Miramax Films)
1/11
Egy Tarantino-film bemutatása kritikusi és nézői körökben is nagy eseménynek számít: a kultikus rendező különleges stílusa immár kikerülhetetlen eleme a filmtörténelemnek, még azok számára is, akik nem kedvelik őt és a munkásságát. Lássuk a 10 szerzői kézjegyet, amelyek nem hiányozhatnak a rendező egyetlen filmjéből sem. (Miramax)
Bosszú
2/11
Butch és Zed, a Menyasszony és Bill, Django és a rabszolgatartók, Shosanna és partnere moziégetése, és még sorolhatnánk - nem nehéz észrevenni, hogy Tarantino minden filmjében tetten érhető a bosszú motívuma. (Miramax Films)
Túlzó erőszak
3/11
Nincs igazi bosszú erőszak nélkül, Tarantino pedig igencsak... explicite ábrázol minden erőszakot, olyan véresen, amennyire csak lehet. A vért, belsőségeket és minden egyéb, mészárlással kapcsolatos dolgot esztetizál és már-már istenít, és bár néhány jelenete nem "gyenge idegzetűeknek" való, alapvetően nyilvánvalóan és szándékosan túlzó, kevésbé realisztikus erőszakról beszélünk, amikor róla van szó. (Miramax Films/ Columbia Pictures)
Öncameo
4/11
A rendező kisebb-nagyobb szerepekben feltűnik a saját filmjeiben. A Halálbiztos csaposaként, Mr. Brownként a Kutyaszorítóban, vagy a férfiként, akihez Vince és Jules viszik a hullát a Ponyvaregényben... Mindig megtalálja a módját, hogy belekerüljön a filmjeibe. És elég sokszor meg is hal bennük: a Becstelen Brigantykban például ő az első megskalpolt náci... (Miramax Films/ Dimension Films)
A csomagtartós E/1
5/11
Filmjeiben legalább egy olyan jelenet mindig van, amikor egy csomagtartóból vagy valami hasonló helyről néz a kamera, azaz felvesszük az áldozat szemszögét, akit jellemzően éppen kínoznak. (Miramax Films/ Universal Pictures)
Lábfétis
6/11
Az elborult Hamupipőkés jelenettől kezdve, amikor Landa felveszi Hammersmark cipőjét a Brigantykban, a Ponyvaregényes lábmasszázsról szóló beszélgetésen át a Halálbiztos számtalan lábas felvételéig Tarantino mindig talál indokot, hogy lábakat mutathasson vagy azokról beszélhessen. Az Alkonyattól Pirkadatigban még tequilát is iszik Salma Hayek lábfejéről. (Dimension Films/ Universal Pictures)
Kínzás
7/11
Az extrém, túlzó erőszak egyik kiváló prezentációja a gyakori kínzás, gondoljunk csak a Kutyaszorítóban füles jelenetére, a Fekete Mamba elégetésére, vagy Landa verbális és fizikai kínzásaira. A lista végtelen... (Miramax Films)
Bár / kávézó / étterem
8/11
Az italozás és evés helyei kiváló alkalmat szolgáltatnak a jellemzően Tarantinós hosszú, mély, intelligens dialógokhoz, melyek gyakran valamilyen leszámolással is végződnek. (Universal Pictures/ Dimension Films/ Miramax Films)
Autós jelenet
9/11
Újabb elmaradhatatlan dolog: beszélgetős és/vagy vezetős autós jelenet. Le Big Mac, valaki? (Miramax Films)
Anekdota
10/11
Mivel Tarantino filmjeiben igencsak gyakoriak az emlékezetes monológok, dialógok és úgy egyáltalán, az emlékezetes mondatok, nem csoda, hogy a rendező telitűzdeli kis történetekkel, anekdotákkal is a szövegeket, amelyeket színészei szájába ad. A két kedvencünk: a történet az óráról a Ponyvaregényben, valamint a Kutyaszorítóban férfija, akinek a nemi szervét a hasára ragasztották... (Miramax Films)
Fekete-fehér
11/11
A rendező előszeretettel használ fekete-fehér jeleneteket, betéteket a filmjeiben, ezzel is adózva a régi Hollywood művészetének. Ki tudná feledni a Menyasszony monológját a Kill Billben? (Miramax Films)