16 szuper film, ami megbukott a mozipénztáraknál
1/17
A 150 milliós gyártási költséggel készült Blade Runner 2049-et sokszor hasonlítják össze az eredetivel. Azt azonban gondoltad volna, hogy az eredeti kultikus alkotás még a gyártási költségét sem hozta vissza a mozikban? Ezen felbuzdulva összegyűjtöttünk számos meghatározó, kultikus és sok esetben korszakalkotó filmet, amik bár remek alkotások, mégsem voltak túl szerencsések ami a bevételt és a nézettséget illeti. Le fog esni az állad. (Gramercy Pictures/ Universal Pictures/20th Century)
Szárnyas fejvadász
2/17
Költségvetés: $ 28 millió Mozibevétel: $ 26 millió 1982 nyarán csak 26 milliót sikerült összehoznia a filmnek a mozikban, ez akkor még nem volt rossz, de ezzel az eredménnyel nem fért be a nyári top 10 filmbe. A nyarat az ET és a Rocky 3 dominálta, a Szárnyas Fejvadász költségei nem tudtak megtérülni. Két Oscar jelölést kapott, de egyiket sem tudta díjra váltani. Az viszont biztos, hogy Ridley Scott kultikus alkotása nagy rajongótábort épített fel az évek alatt. (Warner Bros.)
A remény rabjai
3/17
Költségvetés $ 25 milló Mozibevétel: $ 28.3 millió Az IMDB oldalon ez a legmagasabb értékelést kapott film. A maga nemében egy mestermű, de megdöbbentő módon, a sok kedvező kritika és az Akadémia pozitív fogadtatása (7 jelölés, köztük a legjobb filmnek járó) ellenére borzalmasan teljesített a mozikban. Morgan Freeman a nehezen kiejthető angol címet gondolta a vétkesnek. Az biztos, hogy igazi sikert a VHS megjelenés és a tv sugárzások hoztak a filmnek. (Columbia Pictures)
Félelem és reszketés Las Vegasban
4/17
Költségvetés $ 18.5 millió Mozibevétel: $ 10.6 millió Amikor Johnny Depp ikonikus alakításait veszi sorba az ember, Hunter S. Thompson karaktere az elsők között kell, hogy szerepeljen. Sajnálatos módon a komédia és a dráma határán mozgó alkotás teljes bukás volt a mozikban, és csak később kapta meg a nézőktől azt a megbecsülést, amit megérdemelt. (Universal Pictures)
A nagy Lebowski
5/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 46 millió 17 évvel ezelőtti premierje óta ez a film óriási és hűséges rajongótábort szerzett magának. Éves rajongói találkozók, a filmről született számos elemzés és filmes diplomamunka mutatja valós erejét. Nemcsak egy jó, hanem egy nagyon fontos film ez, amely bizonyítja, hogy a sikert nem lehet csak a jegybevételek alapján mérni. (Gramercy Pictures)
Aranypolgár
6/17
Költségvetés: $ 839, 000 Mozibevétel: $ 1.5 millió Orson Welles remekművét sokan minden idők legjobb filmjének tartják, de az biztos, hogy egyike azon filmeknek, melyeket a „szakértők” inkább bekamuznak, hogy látták, mint hogy bevallanák, hogy nem. 1941-es bemutatásakor nem hozta lázba a mozinézőket, ennek ellenére 9 Oscar jelölést kapott. (RKO Radio Pictures)
Harcosok klubja
7/17
Költségvetés: $ 63 millió Mozibevétel: $ 100.9 millió Ez az alkotás jó bevételt hozott, de mégsem hozta azt a fajta eredményt, amit egy ennyire kultikus filmtől elvárna az ember, hiszen nagyon sokaknak szerepel a kötelezően megnézendő filmes listáján. Nagy lökést adott Brad Pitt és Edward Norton karrierjének, és biztosan felmerül a „minden idők legnagyobb filmes csavarjai” beszélgetéseken. A jegybevétel azonban elmaradt a várttól. (20th Century Fox)
Az ember gyermeke
8/17
Költségvetés: $ 76 millió Mozibevétel: $ 70 millió Nézd meg ezeket a neveket: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, és próbálj meg elképzelni egy olyan filmet velük, amely megbukik. Hihetetlen, hogy ennyi tehetséges színész és a zseniális Alfonso Cuarón együttműködéséből egy olyan alkotás szülessen, ami nem hozza vissza a ráköltött dollárokat. Pedig a forgatókönyv, a színészi játék és az egész film nagyon ott van. (Universal Pictures)
Óz, a csodák csodája
9/17
Költségvetés: $ 2,7 millió Mozibevétel: $ 3 millió Egy igazi közkedvelt klasszikus, és ezzel még keveset mondtunk. Ezért is nehéz elképzelni, hogy Dorothy és cipőcskéi leragadtak a mozipénztáraknál. Szerencsére az Óz, a csodák csodája kiállja az idő próbáját és nincs olyan feldolgozása vagy újragondolása, ami akár megközelítené az eredetit. (MGM)
Nyom
10/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 14,6 millió A klasszikus társasjáték filmes feldolgozása igazi klasszikussá vált. Ráadásul több befejezése is van, ami azért elég menő. Sajnos a kritikusok és a mozinézők nem voltak annyira elragadtatva tőle. (Paramount Pictures)
Szuper haver
11/17
Költségvetés: $ 48 millió Mozibevétel: $ 31,3 millió A Lecsó, a Mission: Impossible - Fantom protokoll és A hihetetlen család mögött álló Brad Bird első filmje. A Szuper haver végül nagyon sikeres lett, de sajnos nem a mozikban, a jegybevételi számai elég siralmasak. Igazán kár, pedig még Vin Diesel is nagyszerű munkát végzett, mint az óriás hangja.
A holnap határa
12/17
Költségvetés: $ 178 millió Mozibevétel: $ 369 millió Nem feltétlenül hívnánk ezt a filmet bukásnak, de a nagy költségvetés alapján Tom Cruise akciófilmje alulteljesített a pénztáraknál. A film marketingje szétesett, és a cím sem volt telitalálat. Azok, akiket eltérített a cím, egy az akciót és a humort jól vegyítő alkotásról és az Emily Blunt által alakított szuper női karakterről maradtak le. Az All You Need Is Kill japán regény egy nagyon szórakoztató adaptációja. (Warner Bros.)
Atlantisz: az elveszett birodalom
13/17
Költségvetés: $ 120 millió Mozibevétel: $ 186 millió Nehéz megérteni miért is történt így… Sajnos ez a film a Disney ikonikus animációs korszakának végén jött ki. Ekkor a nézők már a Toy Story fémjelezte számítógépes animációs látványt várták. Emiatt érthető is a középszerű eredmény. Ettől eltekintve az Atlantis nagyon látványos, kedves és elragadó rajzfilm, mint a Disney filmek általában. (Buena Vista Pictures)
Scott Pilgrim a világ ellen
14/17
Költségvetés: $ 85 millió Mozibevétel: $ 32 millió Scott Pilgrim mélabús, furcsa és csodálatos, és ezzel együtt sajnos egy pénzügyi kudarc. A főszereplő, Michael Cera fantasztikusan játszott, a rendező, Edgar Wright szintén kitűnő, de ez mégsem a megszokott képregény adaptáció. Tényleg kár, hogy nem jutott el több nézőhöz. (Universal Pictures)
Charlie és a csokigyár
15/17
Költségvetés: $ 3 millió Mozibevétel: $ 4 millió Az eredeti film minden korosztályt megszólított a gyermeki képzelet erejével és a fajsúlyosabb, felnőttesebb mondanivalóval. De annak ellenére, hogy felkeltette több csoport érdeklődését, nem teljesített jól a mozikban. Évekbe telt, mire a videómegjelenéseknek köszönhetően igazi profitot termelt, közben a jogai is gazdát cseréltek. (Universal Pictures)
Brazil
16/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 9.9 millió Egy kitűnő sci-fi ötlet, Terry Giliam, mint rendező és Robert de Niro együtt akár nagyot is szólhatott volna. Sajnos a producerek miatt Gilliam eredeti ötleteiből sok kimaradt a film végső verziójából. Sokan a filmtörténet legnagyobb szakmai erőlködésének tartják. (Universal Pictures)
Az élet csodaszép
17/17
Költségvetés: $ 3.18 millió Mozibevétel: $ 3.3 millió Mára ez a film már igazi karácsonyi klasszikus, bár a ’46-os bemutatókor nem volt nagy durranás. Példának itt egy nem túl lelkes New York Times kritika: „Ami szerintünk a leggyengébb pontja ennek a filmnek az a szentimentalizmusa és az életről szőtt illúziói. Mr. Capra szereplői bájosak, kisvárosa meglehetősen kellemes hely, na és ahogy a problémák megoldódnak - az a legoptimistább és a legegyszerűbb.” (RKO)
1/17
A 150 milliós gyártási költséggel készült Blade Runner 2049-et sokszor hasonlítják össze az eredetivel. Azt azonban gondoltad volna, hogy az eredeti kultikus alkotás még a gyártási költségét sem hozta vissza a mozikban? Ezen felbuzdulva összegyűjtöttünk számos meghatározó, kultikus és sok esetben korszakalkotó filmet, amik bár remek alkotások, mégsem voltak túl szerencsések ami a bevételt és a nézettséget illeti. Le fog esni az állad. (Gramercy Pictures/ Universal Pictures/20th Century)
Szárnyas fejvadász
2/17
Költségvetés: $ 28 millió Mozibevétel: $ 26 millió 1982 nyarán csak 26 milliót sikerült összehoznia a filmnek a mozikban, ez akkor még nem volt rossz, de ezzel az eredménnyel nem fért be a nyári top 10 filmbe. A nyarat az ET és a Rocky 3 dominálta, a Szárnyas Fejvadász költségei nem tudtak megtérülni. Két Oscar jelölést kapott, de egyiket sem tudta díjra váltani. Az viszont biztos, hogy Ridley Scott kultikus alkotása nagy rajongótábort épített fel az évek alatt. (Warner Bros.)
A remény rabjai
3/17
Költségvetés $ 25 milló Mozibevétel: $ 28.3 millió Az IMDB oldalon ez a legmagasabb értékelést kapott film. A maga nemében egy mestermű, de megdöbbentő módon, a sok kedvező kritika és az Akadémia pozitív fogadtatása (7 jelölés, köztük a legjobb filmnek járó) ellenére borzalmasan teljesített a mozikban. Morgan Freeman a nehezen kiejthető angol címet gondolta a vétkesnek. Az biztos, hogy igazi sikert a VHS megjelenés és a tv sugárzások hoztak a filmnek. (Columbia Pictures)
Félelem és reszketés Las Vegasban
4/17
Költségvetés $ 18.5 millió Mozibevétel: $ 10.6 millió Amikor Johnny Depp ikonikus alakításait veszi sorba az ember, Hunter S. Thompson karaktere az elsők között kell, hogy szerepeljen. Sajnálatos módon a komédia és a dráma határán mozgó alkotás teljes bukás volt a mozikban, és csak később kapta meg a nézőktől azt a megbecsülést, amit megérdemelt. (Universal Pictures)
A nagy Lebowski
5/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 46 millió 17 évvel ezelőtti premierje óta ez a film óriási és hűséges rajongótábort szerzett magának. Éves rajongói találkozók, a filmről született számos elemzés és filmes diplomamunka mutatja valós erejét. Nemcsak egy jó, hanem egy nagyon fontos film ez, amely bizonyítja, hogy a sikert nem lehet csak a jegybevételek alapján mérni. (Gramercy Pictures)
Aranypolgár
6/17
Költségvetés: $ 839, 000 Mozibevétel: $ 1.5 millió Orson Welles remekművét sokan minden idők legjobb filmjének tartják, de az biztos, hogy egyike azon filmeknek, melyeket a „szakértők” inkább bekamuznak, hogy látták, mint hogy bevallanák, hogy nem. 1941-es bemutatásakor nem hozta lázba a mozinézőket, ennek ellenére 9 Oscar jelölést kapott. (RKO Radio Pictures)
Harcosok klubja
7/17
Költségvetés: $ 63 millió Mozibevétel: $ 100.9 millió Ez az alkotás jó bevételt hozott, de mégsem hozta azt a fajta eredményt, amit egy ennyire kultikus filmtől elvárna az ember, hiszen nagyon sokaknak szerepel a kötelezően megnézendő filmes listáján. Nagy lökést adott Brad Pitt és Edward Norton karrierjének, és biztosan felmerül a „minden idők legnagyobb filmes csavarjai” beszélgetéseken. A jegybevétel azonban elmaradt a várttól. (20th Century Fox)
Az ember gyermeke
8/17
Költségvetés: $ 76 millió Mozibevétel: $ 70 millió Nézd meg ezeket a neveket: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, és próbálj meg elképzelni egy olyan filmet velük, amely megbukik. Hihetetlen, hogy ennyi tehetséges színész és a zseniális Alfonso Cuarón együttműködéséből egy olyan alkotás szülessen, ami nem hozza vissza a ráköltött dollárokat. Pedig a forgatókönyv, a színészi játék és az egész film nagyon ott van. (Universal Pictures)
Óz, a csodák csodája
9/17
Költségvetés: $ 2,7 millió Mozibevétel: $ 3 millió Egy igazi közkedvelt klasszikus, és ezzel még keveset mondtunk. Ezért is nehéz elképzelni, hogy Dorothy és cipőcskéi leragadtak a mozipénztáraknál. Szerencsére az Óz, a csodák csodája kiállja az idő próbáját és nincs olyan feldolgozása vagy újragondolása, ami akár megközelítené az eredetit. (MGM)
Nyom
10/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 14,6 millió A klasszikus társasjáték filmes feldolgozása igazi klasszikussá vált. Ráadásul több befejezése is van, ami azért elég menő. Sajnos a kritikusok és a mozinézők nem voltak annyira elragadtatva tőle. (Paramount Pictures)
Szuper haver
11/17
Költségvetés: $ 48 millió Mozibevétel: $ 31,3 millió A Lecsó, a Mission: Impossible - Fantom protokoll és A hihetetlen család mögött álló Brad Bird első filmje. A Szuper haver végül nagyon sikeres lett, de sajnos nem a mozikban, a jegybevételi számai elég siralmasak. Igazán kár, pedig még Vin Diesel is nagyszerű munkát végzett, mint az óriás hangja.
A holnap határa
12/17
Költségvetés: $ 178 millió Mozibevétel: $ 369 millió Nem feltétlenül hívnánk ezt a filmet bukásnak, de a nagy költségvetés alapján Tom Cruise akciófilmje alulteljesített a pénztáraknál. A film marketingje szétesett, és a cím sem volt telitalálat. Azok, akiket eltérített a cím, egy az akciót és a humort jól vegyítő alkotásról és az Emily Blunt által alakított szuper női karakterről maradtak le. Az All You Need Is Kill japán regény egy nagyon szórakoztató adaptációja. (Warner Bros.)
Atlantisz: az elveszett birodalom
13/17
Költségvetés: $ 120 millió Mozibevétel: $ 186 millió Nehéz megérteni miért is történt így… Sajnos ez a film a Disney ikonikus animációs korszakának végén jött ki. Ekkor a nézők már a Toy Story fémjelezte számítógépes animációs látványt várták. Emiatt érthető is a középszerű eredmény. Ettől eltekintve az Atlantis nagyon látványos, kedves és elragadó rajzfilm, mint a Disney filmek általában. (Buena Vista Pictures)
Scott Pilgrim a világ ellen
14/17
Költségvetés: $ 85 millió Mozibevétel: $ 32 millió Scott Pilgrim mélabús, furcsa és csodálatos, és ezzel együtt sajnos egy pénzügyi kudarc. A főszereplő, Michael Cera fantasztikusan játszott, a rendező, Edgar Wright szintén kitűnő, de ez mégsem a megszokott képregény adaptáció. Tényleg kár, hogy nem jutott el több nézőhöz. (Universal Pictures)
Charlie és a csokigyár
15/17
Költségvetés: $ 3 millió Mozibevétel: $ 4 millió Az eredeti film minden korosztályt megszólított a gyermeki képzelet erejével és a fajsúlyosabb, felnőttesebb mondanivalóval. De annak ellenére, hogy felkeltette több csoport érdeklődését, nem teljesített jól a mozikban. Évekbe telt, mire a videómegjelenéseknek köszönhetően igazi profitot termelt, közben a jogai is gazdát cseréltek. (Universal Pictures)
Brazil
16/17
Költségvetés: $ 15 millió Mozibevétel: $ 9.9 millió Egy kitűnő sci-fi ötlet, Terry Giliam, mint rendező és Robert de Niro együtt akár nagyot is szólhatott volna. Sajnos a producerek miatt Gilliam eredeti ötleteiből sok kimaradt a film végső verziójából. Sokan a filmtörténet legnagyobb szakmai erőlködésének tartják. (Universal Pictures)
Az élet csodaszép
17/17
Költségvetés: $ 3.18 millió Mozibevétel: $ 3.3 millió Mára ez a film már igazi karácsonyi klasszikus, bár a ’46-os bemutatókor nem volt nagy durranás. Példának itt egy nem túl lelkes New York Times kritika: „Ami szerintünk a leggyengébb pontja ennek a filmnek az a szentimentalizmusa és az életről szőtt illúziói. Mr. Capra szereplői bájosak, kisvárosa meglehetősen kellemes hely, na és ahogy a problémák megoldódnak - az a legoptimistább és a legegyszerűbb.” (RKO)