8 sorozat, amit nem teljesen értettek a rajongók
1/9
Sokszor előfordul, hogy a közönség nem érti, vagy nem azt várja egy sorozattól, amit az alkotók mondani akartak. Ennek oka lehet a túl bonyolult sztori, vagy éppen az, hogy olyasvalakit akarnak velünk megkedveltetni, aki igazából egy ellenszeves karakter. Mutatunk néhány példát. (ABC)
Doktor House
2/9
A sorozat azért lett sikeres, mert az alkotók mindig tudták, hogy mit kezdjenek egy olyan bonyolult figurával, mint Gregory House. Hugh Laurie pedig csodásan keltette életre a karaktert, és meg tudta szerettetni a nézőkkel az egoista zsenit. A sorozat viszont nem kizárólag megoldhatatlan orvosi eseteket oldott meg, hanem komoly etikai dilemmákat és filozófiai kérdéseket is feszegetett. (Fox Network)
Twin Peaks
3/9
Sokféle képpen lehet megközelíteni ezt a sorozatot. David Lynch természetfeletti elemekkel tarkította a szériájt. A Twin Peaks egy saját világot teremtett magának, de abban tökéletesen otthonosan mozog. (ABC)
Lost - Eltűntek
4/9
Egy légi katasztrófai túlélői egy titokzatos szigeten próbálnak boldogulni, és úgy tűnik mindegyikük rejteget valamit. De ami igazán lényeges, az az, hogy mit kezdenek egymással és egymás titkaival. Egy szigeten vannak, de a problémáikkal mi is nap mint nap találkozzunk. A megoldásokra kellene figyelni. (ABC)
Buffy, a vámpírok réme
5/9
Már a cím is olyan nevetséges elképzelést sugall, hogy nehéz elhinni, hogy a nézők mégis imádták a szériát, és a Buffy minden idők egyik legjeletősebb sorozata lett. Rengeteg műfajt sikerült ötvözniük a készítőknek, ráadásul a karakterek is komplex személyiséget kaptak. (20th Century Fox)
Csillagközi romboló
6/9
Okos sci-fi rengeteg utalással az világ eseményeire. Nem lehet egyszerű sci-fiként tekinteni a sorozatra, hiszen olyan erőteljesen mutatta be elképzeléseit az emberi élettel, politikával és hittel kapcsolatban, mint bármelyik komoly presztízsű dráma. A történet szépségét a rengeteg értelmezési lehetőség adja. (Sky One)
Totál szívás
7/9
A sorozat zsenialitása a remek történetvezetésből és a tökéletesen kidolgozott karakterekből fakad. Walter White terveinek nyomon követése annyira lefoglalja a nézőt, hogy szinte észre sem veszi, hogy a férfi már rég nem tanár, hanem egy bűnöző. A főszereplő leépülését nézzük végig, és mégis szurkolunk neki. (AMC)
Az ifjú pápa
8/9
Ennél abszurdabb alaphelyzetből még biztosan nem készítettek sorozatot. Az ijfú pápa a címszereplő elemjébe repíti a nézőt, és megmutatja azoknak a leépülését, akik visszaélnek a hatalommal, amint elérik azt. A sorozat végig azt vizsgálja, hogy az ember miként válik azzá, aki. (HBO)
Mad Men - Reklámőrültek
9/9
A sorozat legnagyobb erénye, hogy arra készteti a nézőt, hogy olyanokkal is együtt érezzünk, akiknek az élete tökéletesnek tűnik, de mégis tele van problémákkal és válságokkal. Ezek a karakterek sokkal összetettebbek, mint azt elsőre hinnénk. (AMC)
1/9
Sokszor előfordul, hogy a közönség nem érti, vagy nem azt várja egy sorozattól, amit az alkotók mondani akartak. Ennek oka lehet a túl bonyolult sztori, vagy éppen az, hogy olyasvalakit akarnak velünk megkedveltetni, aki igazából egy ellenszeves karakter. Mutatunk néhány példát. (ABC)
Doktor House
2/9
A sorozat azért lett sikeres, mert az alkotók mindig tudták, hogy mit kezdjenek egy olyan bonyolult figurával, mint Gregory House. Hugh Laurie pedig csodásan keltette életre a karaktert, és meg tudta szerettetni a nézőkkel az egoista zsenit. A sorozat viszont nem kizárólag megoldhatatlan orvosi eseteket oldott meg, hanem komoly etikai dilemmákat és filozófiai kérdéseket is feszegetett. (Fox Network)
Twin Peaks
3/9
Sokféle képpen lehet megközelíteni ezt a sorozatot. David Lynch természetfeletti elemekkel tarkította a szériájt. A Twin Peaks egy saját világot teremtett magának, de abban tökéletesen otthonosan mozog. (ABC)
Lost - Eltűntek
4/9
Egy légi katasztrófai túlélői egy titokzatos szigeten próbálnak boldogulni, és úgy tűnik mindegyikük rejteget valamit. De ami igazán lényeges, az az, hogy mit kezdenek egymással és egymás titkaival. Egy szigeten vannak, de a problémáikkal mi is nap mint nap találkozzunk. A megoldásokra kellene figyelni. (ABC)
Buffy, a vámpírok réme
5/9
Már a cím is olyan nevetséges elképzelést sugall, hogy nehéz elhinni, hogy a nézők mégis imádták a szériát, és a Buffy minden idők egyik legjeletősebb sorozata lett. Rengeteg műfajt sikerült ötvözniük a készítőknek, ráadásul a karakterek is komplex személyiséget kaptak. (20th Century Fox)
Csillagközi romboló
6/9
Okos sci-fi rengeteg utalással az világ eseményeire. Nem lehet egyszerű sci-fiként tekinteni a sorozatra, hiszen olyan erőteljesen mutatta be elképzeléseit az emberi élettel, politikával és hittel kapcsolatban, mint bármelyik komoly presztízsű dráma. A történet szépségét a rengeteg értelmezési lehetőség adja. (Sky One)
Totál szívás
7/9
A sorozat zsenialitása a remek történetvezetésből és a tökéletesen kidolgozott karakterekből fakad. Walter White terveinek nyomon követése annyira lefoglalja a nézőt, hogy szinte észre sem veszi, hogy a férfi már rég nem tanár, hanem egy bűnöző. A főszereplő leépülését nézzük végig, és mégis szurkolunk neki. (AMC)
Az ifjú pápa
8/9
Ennél abszurdabb alaphelyzetből még biztosan nem készítettek sorozatot. Az ijfú pápa a címszereplő elemjébe repíti a nézőt, és megmutatja azoknak a leépülését, akik visszaélnek a hatalommal, amint elérik azt. A sorozat végig azt vizsgálja, hogy az ember miként válik azzá, aki. (HBO)
Mad Men - Reklámőrültek
9/9
A sorozat legnagyobb erénye, hogy arra készteti a nézőt, hogy olyanokkal is együtt érezzünk, akiknek az élete tökéletesnek tűnik, de mégis tele van problémákkal és válságokkal. Ezek a karakterek sokkal összetettebbek, mint azt elsőre hinnénk. (AMC)