Ezek a szuperhősök teljesen mások
1/11
Vannak olyan szuperhősös filmek, amik azért születtek, hogy sose felejtsük el őket. És néhánynak olyan szuperhőse van, aki különbözik a „normális” csillivilli szuperhősöktől. Depressziós tiniktől kezdve tüdőrákban haldokló ördögűzőn át egészen a fiúig a pokolból. Íme néhány szuperhős, akik kilógnak a sorból. (Twentieth Century Fox/Warner Bros./Crowvision Inc.)
Az erő krónikája (2012)
2/11
Az erő króniákája című moziban három tini tesz szert szupererőre, amit először mindegyikük önző módon, és nem is a jó célra használ. Eszükbe sem jut, hogy szuperhősruhát öltsenek és megmentsék a világot. Legalábbis addig nem, amíg egyikük, aki amúgy is valószínűleg a rossz oldalra állt volna - ha megnézzük, honnan jött – túl veszélyessé válik. A film nagyon jól mutatja, mi történne a való világban, ha az emberek szupererőhöz jutnának. (Twentieth Century Fox)
Constantine - A démonvadász (2005)
3/11
A démonvadász legnagyobb erőssége a hangulatában rejlik: a természetfeletti teológia és a nihilista láncdohányos neo-noir elegyében. De a filmet Peter Stormare, a Sátán megszemélyesítője viszi a hátán, aki mind Constantine (Keanu Reeves) tüdőrákos szívét, mind az egész show-t ellopja: tetőtől talpig fehérben, mezítláb, összekuszálja a szálakat és rohadt jól érzi magát. És ne feledkezzünk el Tilda Swintonról sem, aki egyenesen brillírozik Gábriel arkangyal szerepében. (Warner Bros.)
A holló (1994)
4/11
Alex Proyas képregény-adaptációja a halálból visszatért rocksztárról, aki bosszút áll barátnője gyilkosain, tulajdonképp papíron egy önkéntes igazságosztós történet. A holló azonban ennél sokkal több. Brandon Lee-t tévedésből igazi golyóval lőtték le a forgatáson és röviddel utána meghalt. A holló hagyatékát a balszerencse határozza meg, de a szerencsétlen valós események miatt van valami keserédes plusz a moziban, ami a veszteség és gyász köré épülő sztorit még ütősebbé teszi. (Crowvision Inc.)
Dredd (2012)
5/11
A Dredd a túlnépesedett és törvény nélküli elképzelt jövő fantasztikusan erőszakos ünneplése. A film alapsztorija szerint Dredd bíró az újonc Andersont (Olivia Thirlby) teszi próbára, hogy ő is bíróvá válhasson. Ha valaki, akkor Anderson egy szuperhős, aki telepatikus képességekkel rendelkezik, de még neki is ugyanúgy át kell esnie a felkészítés és vizsgázás folyamatán, mint bárki másnak. A Dredd üdítően hat az önkéntes hőssökkel zsúfolt szuperhősös filmek után. (DNA Films)
Penge 2. (2002)
6/11
Penge antihősként jelenik meg, aki mindenre elszántan próbálja megszabadítani a Földet a vámpíroktól. Egykedvű, rideg, és sosem hozzák ki a sodrából. A folytatásban visszatér, hogy levadássza az alvilág újabb sötét teremtményeit, de ezúttal a szörnyetegek ellen folytatott harcát -ami egyébként a sötét oldalát is jól tükrözi- a rendezőzseni, Guillermo del Toro szemén keresztül láthatjuk. (New Line Cinema)
Pokolfajzat (2004)
7/11
A Pokolfajzat azért jött létre, hogy Guillermo Del Toro kielégíthesse a fantasztikusan bizarr és stílusos iránti vágyát, miközben egy tisztességes kasszasiker akciófilmet csinál. A kétlábon járó ellentmondás, Pokolfajzat vasakarattal a jó oldalon harcol, és az a vágy hajtja, hogy helyesen cselekedjen. Folyamatosan azt hangoztatja, hogy nem érdekli az állítólagos küldetése, és próbálja elrejteni ellentétes érzelmeit a vagány keményfiú humoros felszíne alatt. (Revolution Studios)
A hihetetlen család (2004)
8/11
A Pixar animációs mozija a diszfunkcionális magcsaládról, amely titkot hordoz – szuperhősök, akik rejtőzködnek az emberek elől, akiket nem kell többet megmenteni – a többféle műfaj sikeres keveredése. Ritkán látni olyan filmet, amely ilyen ügyesen egyesíti egy szuperhősös „csomagban” a magával ragadó drámát és a fanyar vígjátékot. (Pixar Animation Studios)
Deadpool (2016)
9/11
Deadpoolt erkölcsileg „szürke” személyiségként jelenik meg, nem okoz neki gondot, hogy semmibe vegyen másokat. Azonban Ryan Reynoldsnak és a Rhett Reese - Paul Wernick írópárosnak ő a 16-os korhatár-besorolású megasiker. Rendkívül erőszakos és nyers fickó, mégis szerethető, és persze az egyik legnagyszerűbb rajongói kedvenc, amit valaha is láthatunk a moziban. (Twentieth Century Fox)
Megaagy (2010)
10/11
2010-ben a szuperhősös őrület tetőfokára hágott az olyan filmsikereknek köszönhetően, mint a Pókember, a Sötét lovag és a Vasember, úgyhogy pont itt volt az ideje, hogy paródiát csináljanak a műfajból. És itt jött a Megaagy, az animációs akció-vígjáték egy kétbalkezes gonosztevőről, akinek az élete fenekestül felfordul, amint legyőzi szuperhősös végzetét. (DreamWorks Animation)
Darkman (1990)
11/11
Nos, a Darkman nem hasonlítható össze más szuperhősös filmekkel. A kerettörténet egy hagyományos szuperhősös sztori, de féktelen fekete humorral és aljas erőszakkal. Ennek eredményeképpen a Darkman egy kicsit dilis, különc, elmebajos alternatívája a legtöbb szuperhősös mozinak – és pont ezért illeti meg a siker és az imádat. (Universal Pictures)
1/11
Vannak olyan szuperhősös filmek, amik azért születtek, hogy sose felejtsük el őket. És néhánynak olyan szuperhőse van, aki különbözik a „normális” csillivilli szuperhősöktől. Depressziós tiniktől kezdve tüdőrákban haldokló ördögűzőn át egészen a fiúig a pokolból. Íme néhány szuperhős, akik kilógnak a sorból. (Twentieth Century Fox/Warner Bros./Crowvision Inc.)
Az erő krónikája (2012)
2/11
Az erő króniákája című moziban három tini tesz szert szupererőre, amit először mindegyikük önző módon, és nem is a jó célra használ. Eszükbe sem jut, hogy szuperhősruhát öltsenek és megmentsék a világot. Legalábbis addig nem, amíg egyikük, aki amúgy is valószínűleg a rossz oldalra állt volna - ha megnézzük, honnan jött – túl veszélyessé válik. A film nagyon jól mutatja, mi történne a való világban, ha az emberek szupererőhöz jutnának. (Twentieth Century Fox)
Constantine - A démonvadász (2005)
3/11
A démonvadász legnagyobb erőssége a hangulatában rejlik: a természetfeletti teológia és a nihilista láncdohányos neo-noir elegyében. De a filmet Peter Stormare, a Sátán megszemélyesítője viszi a hátán, aki mind Constantine (Keanu Reeves) tüdőrákos szívét, mind az egész show-t ellopja: tetőtől talpig fehérben, mezítláb, összekuszálja a szálakat és rohadt jól érzi magát. És ne feledkezzünk el Tilda Swintonról sem, aki egyenesen brillírozik Gábriel arkangyal szerepében. (Warner Bros.)
A holló (1994)
4/11
Alex Proyas képregény-adaptációja a halálból visszatért rocksztárról, aki bosszút áll barátnője gyilkosain, tulajdonképp papíron egy önkéntes igazságosztós történet. A holló azonban ennél sokkal több. Brandon Lee-t tévedésből igazi golyóval lőtték le a forgatáson és röviddel utána meghalt. A holló hagyatékát a balszerencse határozza meg, de a szerencsétlen valós események miatt van valami keserédes plusz a moziban, ami a veszteség és gyász köré épülő sztorit még ütősebbé teszi. (Crowvision Inc.)
Dredd (2012)
5/11
A Dredd a túlnépesedett és törvény nélküli elképzelt jövő fantasztikusan erőszakos ünneplése. A film alapsztorija szerint Dredd bíró az újonc Andersont (Olivia Thirlby) teszi próbára, hogy ő is bíróvá válhasson. Ha valaki, akkor Anderson egy szuperhős, aki telepatikus képességekkel rendelkezik, de még neki is ugyanúgy át kell esnie a felkészítés és vizsgázás folyamatán, mint bárki másnak. A Dredd üdítően hat az önkéntes hőssökkel zsúfolt szuperhősös filmek után. (DNA Films)
Penge 2. (2002)
6/11
Penge antihősként jelenik meg, aki mindenre elszántan próbálja megszabadítani a Földet a vámpíroktól. Egykedvű, rideg, és sosem hozzák ki a sodrából. A folytatásban visszatér, hogy levadássza az alvilág újabb sötét teremtményeit, de ezúttal a szörnyetegek ellen folytatott harcát -ami egyébként a sötét oldalát is jól tükrözi- a rendezőzseni, Guillermo del Toro szemén keresztül láthatjuk. (New Line Cinema)
Pokolfajzat (2004)
7/11
A Pokolfajzat azért jött létre, hogy Guillermo Del Toro kielégíthesse a fantasztikusan bizarr és stílusos iránti vágyát, miközben egy tisztességes kasszasiker akciófilmet csinál. A kétlábon járó ellentmondás, Pokolfajzat vasakarattal a jó oldalon harcol, és az a vágy hajtja, hogy helyesen cselekedjen. Folyamatosan azt hangoztatja, hogy nem érdekli az állítólagos küldetése, és próbálja elrejteni ellentétes érzelmeit a vagány keményfiú humoros felszíne alatt. (Revolution Studios)
A hihetetlen család (2004)
8/11
A Pixar animációs mozija a diszfunkcionális magcsaládról, amely titkot hordoz – szuperhősök, akik rejtőzködnek az emberek elől, akiket nem kell többet megmenteni – a többféle műfaj sikeres keveredése. Ritkán látni olyan filmet, amely ilyen ügyesen egyesíti egy szuperhősös „csomagban” a magával ragadó drámát és a fanyar vígjátékot. (Pixar Animation Studios)
Deadpool (2016)
9/11
Deadpoolt erkölcsileg „szürke” személyiségként jelenik meg, nem okoz neki gondot, hogy semmibe vegyen másokat. Azonban Ryan Reynoldsnak és a Rhett Reese - Paul Wernick írópárosnak ő a 16-os korhatár-besorolású megasiker. Rendkívül erőszakos és nyers fickó, mégis szerethető, és persze az egyik legnagyszerűbb rajongói kedvenc, amit valaha is láthatunk a moziban. (Twentieth Century Fox)
Megaagy (2010)
10/11
2010-ben a szuperhősös őrület tetőfokára hágott az olyan filmsikereknek köszönhetően, mint a Pókember, a Sötét lovag és a Vasember, úgyhogy pont itt volt az ideje, hogy paródiát csináljanak a műfajból. És itt jött a Megaagy, az animációs akció-vígjáték egy kétbalkezes gonosztevőről, akinek az élete fenekestül felfordul, amint legyőzi szuperhősös végzetét. (DreamWorks Animation)
Darkman (1990)
11/11
Nos, a Darkman nem hasonlítható össze más szuperhősös filmekkel. A kerettörténet egy hagyományos szuperhősös sztori, de féktelen fekete humorral és aljas erőszakkal. Ennek eredményeképpen a Darkman egy kicsit dilis, különc, elmebajos alternatívája a legtöbb szuperhősös mozinak – és pont ezért illeti meg a siker és az imádat. (Universal Pictures)