Hollywood igazi mesterei
1/26
Amikor a kedvenc filmjeinkre gondolunk, általában a főszereplők és a rendező neve ugrik be elsőnek. Pedig sok esetben ezekben a filmekben van valami plusz, amit a háttérben dolgozó emberek tesznek hozzá, és amitől az alkotás igazi klasszikussá válik. Összegyűjtöttük azokat a hollywoodi mestereket, akiket névről nem, de a munkájukról könnyedén felismerünk. Nélkülük ezek a filmek nem lennének ugyanolyanok. (Paramount Pictures)
Mátrix
2/26
A film jellegzetes zöldes színei Owen Paterson munkáját dícsérik, aki különböző színeket használt a valóság és a mátrix megjelenítésére. A valóság kékes, a mátrix zöldes árnyalatot kapott. Az ikonikus betűtípust Simon Whiteley készítette. (Warner Bros. )
Star Wars hangeffektek
3/26
Ben Burtt az az ember, akinek a Star Wars univerzum hangjait köszönhetjük. Nélküle a mai napig nem tudnánk, hogy milyen egy droid vagy egy használatban lévő fénykard hangja. (Disney)
Terminátor 2. - Az ítélet napja
4/26
Tedd a szívedre a kezed és mondd, hogy nem ugrik be azonnal a zenéje! Na ez Brad Fiedel zeneszerzőnek köszönhető - nélküle nem lenne ugyanaz a film. (TriStar Pictures)
Terminátor 2. - Az ítélet napja
5/26
Stan Winston volt a film vizuális effektjeinek felelőse, melyeket a legendás Industrial Light & Magic (ILM) tervezett. Ne felejtsük el, hogy a film 1991-ben készült, amikor a CGI technológia még gyerekcipőben járt. (TriStar Pictures)
Alien-filmek
6/26
H. R. Giger munkássága ihlette a filmek legendás kosztümeit és látványvilágát. (20th Century Fox)
Ryan közlegény megmentése
7/26
A háború kegyetlenségének élethű bemutatása leginkább az operatőr Janusz Kaminski, a vágó Michael Kahn és a hangeffektekért felelős Gary Rydstrom és Richard Hymns érdeme. (Paramount Pictures)
Az ötödik elem
8/26
Luc Besson klasszikusa nem lenne ugyanaz a hihetetlenül egyedi és extravagáns jelmezek nélkül, melyeket egytől egyig a legendás Jean-Paul Gaultiernek köszönhetünk. (Columbia Pictures)
2001 - Űrodüsszeia
9/26
A film méltán híres arról, hogy milyen innovatív módon használja a klasszikus zenét a hangulat fokozására. A különleges vágási technikákat Ray Lovejoy-nak köszönhetjük. Kubrick egyébként mindenen rajta tartotta a szemét, ő maga választotta ki az anyagokat a színészek jelmezeihez. (Warner Bros.)
A Karib-tenger kalózai
10/26
Jack Sparrow nem lenne Jack Sparrow az ikonikus jelmeze nélkül, amelyet Penny Rose készített. A kalapot viszont maga a színész választotta a kapitánynak. (Disney)
Beetlejuice - Kísértethistória
11/26
Bár a film leginkább Tim Burton fantáziájának szüleménye, a látványtervező Bo Welch kéznyoma is ott van minden egyes jeleneten. A két művész az Ollókezű Edwardban és a Batman visszatérben is együtt dolgozott. (Warner Bros.)
Jurassic Park
12/26
Egy újabb film, amelyet az Industrial Light & Magic (ILM) és Stan Winston munkája tett felejthetetlenné. (Universal Pictures)
Jurassic Park
13/26
A hangeffektek is figyelemre méltóak. A dinoszauruszok hangját különböző állatok hangjaiból keverték össze. A T-Rex üvöltése egy bébi elefánt, egy tigris és egy aligátor hangjából lett kikeverve. Földre zuhanó dobok pedig a dinók lépteinek hangját adták. (Universal Pictures)
Titanic
14/26
Deborah Lynn Scott tervezte a film csodálatos jelmezeit és a díszleteit, melyek oly emlékezetessé tették ezt a drámát. (20th Century Fox)
Amelie csodálatos élete
15/26
A film színvilága a főszereplő fantáziavilágának kihangsúlyozását szolgálja. Meleg színekkel találkozunk leginkább, némi pirossal és zölddel átitatva. Ez a látvány Bruno Delbonnel operatőr és a rendező Jean-Pierre Jeunet munkáját dícsérik. (UGC-Fox Distribution)
Pleasantville
16/26
A filmet teljes egészében színesben vették fel, majd a fekete-fehér részeket a Los Angeles-i Cinesite teremtette meg rengeteg utómunkával. (New Line Cinema)
Frida
17/26
Julie Taymor remek esztétikai érzékéről híres, az operatőr Rodrigo Prietóval közösen pedig olyan látványvilágot sikerült megalkotniuk, amelyben szinte életre kelnek Frida Kahlo festményei. (Miramax Films)
Mrs. Doubtfire - Apa csak egy van
18/26
Ezt a filmet Robin Williams bravúros színészi játéka és a sminkje teszi felejthetetlenné. Ve Neill, aki a A Karib-tenger kalózai és Az éhezők viadala fimeken is dolgozott, napi 5 órát töltött azzal, hogy Williamsből Mrs. Doubtfire legyen. (20th Century Fox)
Sin City
19/26
Ez a film volt az egyik első a sorban, amelyik megpróbálta a képregény műfaját egy az egyben átültetni a vászonra. Mondhatjuk, hogy egészen új műfaj született. (Miramax Films)
Men in Black - Sötét zsaruk
20/26
Ez a film és a benne lévő földönkívüliek is az Industrial Light & Magic és Bo Welch munkáját dícsérik. (Columbia Pictures)
Roger nyúl a pácban
21/26
A leglátványosabb példája a vegyes technikájú filmeknek, amelyben valós és rajzolt díszletek, élő és rajzolt szereplők közösen szerepelnek.(Buena Vista Pictures Distribution)
Vissza a jövőbe
22/26
Rengeteg ikonikus pillanata van a filmnek, de a sminkeseket muszáj kiemelnünk, hiszen csodálatos munkát végeztek a szereplők idős karaktereinek megalkotásával. Szinte látták a jövőt! (Universal Pictures)
A maszk
23/26
Nem meglepő módon ezt a filmet is az Industrial Light & Magic (ILM) kemény munkájának köszönhetjük! (Warner Bros. Pictures)
Egy gésa emlékiratai
24/26
A film fantasztikus jelmezeit Colleen Atwood tervezte, munkájáért Oscar-díjjal jutalmazták. (Columbia Pictures)
Értelem és érzelem
25/26
Michael Coulter, a film operatőre felejthetetlenné tette ezt az alkotást. A színek és a fények tökéletesen visszaadják a kor hangulatát. (Columbia Pictures)
Moulin Rouge
26/26
A csodálatos koreográfia mellett muszáj kiemelni Donald McAlpine operatőri munkáját is. Igazi remekmű! (InterCom)
1/26
Amikor a kedvenc filmjeinkre gondolunk, általában a főszereplők és a rendező neve ugrik be elsőnek. Pedig sok esetben ezekben a filmekben van valami plusz, amit a háttérben dolgozó emberek tesznek hozzá, és amitől az alkotás igazi klasszikussá válik. Összegyűjtöttük azokat a hollywoodi mestereket, akiket névről nem, de a munkájukról könnyedén felismerünk. Nélkülük ezek a filmek nem lennének ugyanolyanok. (Paramount Pictures)
Mátrix
2/26
A film jellegzetes zöldes színei Owen Paterson munkáját dícsérik, aki különböző színeket használt a valóság és a mátrix megjelenítésére. A valóság kékes, a mátrix zöldes árnyalatot kapott. Az ikonikus betűtípust Simon Whiteley készítette. (Warner Bros. )
Star Wars hangeffektek
3/26
Ben Burtt az az ember, akinek a Star Wars univerzum hangjait köszönhetjük. Nélküle a mai napig nem tudnánk, hogy milyen egy droid vagy egy használatban lévő fénykard hangja. (Disney)
Terminátor 2. - Az ítélet napja
4/26
Tedd a szívedre a kezed és mondd, hogy nem ugrik be azonnal a zenéje! Na ez Brad Fiedel zeneszerzőnek köszönhető - nélküle nem lenne ugyanaz a film. (TriStar Pictures)
Terminátor 2. - Az ítélet napja
5/26
Stan Winston volt a film vizuális effektjeinek felelőse, melyeket a legendás Industrial Light & Magic (ILM) tervezett. Ne felejtsük el, hogy a film 1991-ben készült, amikor a CGI technológia még gyerekcipőben járt. (TriStar Pictures)
Alien-filmek
6/26
H. R. Giger munkássága ihlette a filmek legendás kosztümeit és látványvilágát. (20th Century Fox)
Ryan közlegény megmentése
7/26
A háború kegyetlenségének élethű bemutatása leginkább az operatőr Janusz Kaminski, a vágó Michael Kahn és a hangeffektekért felelős Gary Rydstrom és Richard Hymns érdeme. (Paramount Pictures)
Az ötödik elem
8/26
Luc Besson klasszikusa nem lenne ugyanaz a hihetetlenül egyedi és extravagáns jelmezek nélkül, melyeket egytől egyig a legendás Jean-Paul Gaultiernek köszönhetünk. (Columbia Pictures)
2001 - Űrodüsszeia
9/26
A film méltán híres arról, hogy milyen innovatív módon használja a klasszikus zenét a hangulat fokozására. A különleges vágási technikákat Ray Lovejoy-nak köszönhetjük. Kubrick egyébként mindenen rajta tartotta a szemét, ő maga választotta ki az anyagokat a színészek jelmezeihez. (Warner Bros.)
A Karib-tenger kalózai
10/26
Jack Sparrow nem lenne Jack Sparrow az ikonikus jelmeze nélkül, amelyet Penny Rose készített. A kalapot viszont maga a színész választotta a kapitánynak. (Disney)
Beetlejuice - Kísértethistória
11/26
Bár a film leginkább Tim Burton fantáziájának szüleménye, a látványtervező Bo Welch kéznyoma is ott van minden egyes jeleneten. A két művész az Ollókezű Edwardban és a Batman visszatérben is együtt dolgozott. (Warner Bros.)
Jurassic Park
12/26
Egy újabb film, amelyet az Industrial Light & Magic (ILM) és Stan Winston munkája tett felejthetetlenné. (Universal Pictures)
Jurassic Park
13/26
A hangeffektek is figyelemre méltóak. A dinoszauruszok hangját különböző állatok hangjaiból keverték össze. A T-Rex üvöltése egy bébi elefánt, egy tigris és egy aligátor hangjából lett kikeverve. Földre zuhanó dobok pedig a dinók lépteinek hangját adták. (Universal Pictures)
Titanic
14/26
Deborah Lynn Scott tervezte a film csodálatos jelmezeit és a díszleteit, melyek oly emlékezetessé tették ezt a drámát. (20th Century Fox)
Amelie csodálatos élete
15/26
A film színvilága a főszereplő fantáziavilágának kihangsúlyozását szolgálja. Meleg színekkel találkozunk leginkább, némi pirossal és zölddel átitatva. Ez a látvány Bruno Delbonnel operatőr és a rendező Jean-Pierre Jeunet munkáját dícsérik. (UGC-Fox Distribution)
Pleasantville
16/26
A filmet teljes egészében színesben vették fel, majd a fekete-fehér részeket a Los Angeles-i Cinesite teremtette meg rengeteg utómunkával. (New Line Cinema)
Frida
17/26
Julie Taymor remek esztétikai érzékéről híres, az operatőr Rodrigo Prietóval közösen pedig olyan látványvilágot sikerült megalkotniuk, amelyben szinte életre kelnek Frida Kahlo festményei. (Miramax Films)
Mrs. Doubtfire - Apa csak egy van
18/26
Ezt a filmet Robin Williams bravúros színészi játéka és a sminkje teszi felejthetetlenné. Ve Neill, aki a A Karib-tenger kalózai és Az éhezők viadala fimeken is dolgozott, napi 5 órát töltött azzal, hogy Williamsből Mrs. Doubtfire legyen. (20th Century Fox)
Sin City
19/26
Ez a film volt az egyik első a sorban, amelyik megpróbálta a képregény műfaját egy az egyben átültetni a vászonra. Mondhatjuk, hogy egészen új műfaj született. (Miramax Films)
Men in Black - Sötét zsaruk
20/26
Ez a film és a benne lévő földönkívüliek is az Industrial Light & Magic és Bo Welch munkáját dícsérik. (Columbia Pictures)
Roger nyúl a pácban
21/26
A leglátványosabb példája a vegyes technikájú filmeknek, amelyben valós és rajzolt díszletek, élő és rajzolt szereplők közösen szerepelnek.(Buena Vista Pictures Distribution)
Vissza a jövőbe
22/26
Rengeteg ikonikus pillanata van a filmnek, de a sminkeseket muszáj kiemelnünk, hiszen csodálatos munkát végeztek a szereplők idős karaktereinek megalkotásával. Szinte látták a jövőt! (Universal Pictures)
A maszk
23/26
Nem meglepő módon ezt a filmet is az Industrial Light & Magic (ILM) kemény munkájának köszönhetjük! (Warner Bros. Pictures)
Egy gésa emlékiratai
24/26
A film fantasztikus jelmezeit Colleen Atwood tervezte, munkájáért Oscar-díjjal jutalmazták. (Columbia Pictures)
Értelem és érzelem
25/26
Michael Coulter, a film operatőre felejthetetlenné tette ezt az alkotást. A színek és a fények tökéletesen visszaadják a kor hangulatát. (Columbia Pictures)
Moulin Rouge
26/26
A csodálatos koreográfia mellett muszáj kiemelni Donald McAlpine operatőri munkáját is. Igazi remekmű! (InterCom)