Szerintünk ezek az idei Oscar-díj esélyes filmek és színészek
1/14
Tudjuk már néhány fontos filmes díj jelöltjeit, sőt, a Golden Globe-díjakat is kiosztották, úgyhogy alig várjuk már a következő nagy bejelentést... A 2018-as Oscar-jelöltek listáját! De amíg a jelöltek nyilvánosságra hozatalára várunk, íme a mi tippjeink a várható esélyesekre. Te kit jelölnél szívesen? (Fox Searchlight Pictures/ Warner Bros./ Walt Disney Studios)
A víz érintése
2/14
Guillermo Del Toro meséje, A víz érintése biztosan a nagy esélyesek között van. Del Toro karrierjének legjobb filmje, egy tökéletesen vászonra vitt, elsöprően romantikus és meglepően aktuális történet a halember és a néma lány közötti szerelemről. Azok, akik szeretik a filmet, nagyon szeretik, és ugye a szenvedély kulcsfontosságú, amikor az Oscarról van szó. (Fox Searchlight Pictures)
Sally Hawkins
3/14
Sally Hawkins hosszú ideje egyike azoknak a nagyra becsült független színésznőknek, akik várnak a nagy kiugrásra. A víz érintése lehet a színésznő nagy lehetősége. Hawkins az 1960-as években játszódó sztoriban egy néma takarítónőt alakít, és az arcán viseli egy élet szívfájdalmát. Guillermo Del Toro filmjében van valami régimódi magával ragadó, ami biztosan megfogja majd az Akadémia fiatal és idősebb szavazóit egyaránt. (Fox Searchlight Pictures)
Dunkirk
4/14
Itt van a Dunkirk is, ami némileg formabontó abból a szempontból, hogy nyáron debütált, és nem az őszi „díjszezonban”, de a Warner Bros. és Christopher Nolan keményen dolgozott, hogy a filmet megőrizze a szavazók emlékezetében. Mind a jegypénztárakban, mind a kritikák terén szépen teljesített, de ami még fontosabb, szuper jól fogadták a filmes közösség azon tagjai, akik odavannak Nolan munkásságáért. (Warner Bros.)
Tűnj el!
5/14
Hogy a tavalyi év elején mozikba kerülő filmek közül is említsünk egyet, Jordan Peele szociothrillerje, a Tűnj el! 2017 egyik legjobb kritikát kapott és legfelkapott filmje. Az emberek még mindig beszélnek róla, pedig februárban volt a premierje, és ha a stúdió még a rengeteg új premier közepette is képes fenntartani az érdeklődést, valószínűleg nagy esélye van, hogy bekerüljön a jelöltek közé. (Universal Pictures)
A legsötétebb óra
6/14
Kevésbé borítékolható a siker a tradicionálisabb A legsötétebb óra számára, amely egy beszédes második világháborús dráma. Churchill szerepe kedvéért Gary Oldman nagy átalakuláson esett át. Joe Wright rendező természetesen nagyszerű munkát végzett, hogy igazi moziélménnyé varázsolja a filmet, és csodálatosan működik a Dunkirk mellett, szóval szerintünk nagy esélye van. (Focus Features)
Gary Oldman
7/14
Papíron A legsötétebb óra egy újabb komoly, háborús politikai dráma, valójában azonban egy gyújtózsinór, amelyet a pillanat gyújt lángra. Nagyban köszönhető ez Gary Oldmannek, akit kvázi szentté avattak, miután bemutatták a filmet a Telluride-i és a Torontoi Filmfesztiválon. Winston Churchill szerepében pont azt hozta, amit imád az Akadémia: magával ragadó és a maga hihetetlenül stílusos módján páratlan. (Focus Features)
Lady Bird
8/14
Pillanatnyilag szépen megy előre a Lady Bird, az A24 független filmje is, melyet az író-rendező Greta Gerwig jegyez. A film, melyet néhányan finomkodó és a jól ismert felnőtté válós filmnek titulálhatnak, valójában egy borzasztóan jól megrendezett, hihetetlenül feszes történet, kifogástalan színészi alakítással. A kritikák istenítik, és ha ez a lendület megmarad, nagy eséllyel a legjobb filmnek járó Oscar-jelöltek mezőnyében találhatja magát. (A24)
Saoirse Ronan
9/14
Saoirse Ronan tizenhárom évesen begyűjtött egy Oscar-jelölést első komoly szerepéért (Vágy és vezeklés), majd 21 évesen egy újabbat a Brooklynért. Ha a Lady Bird meghozza számára a harmadikat, ő lesz az egyik legfiatalabb színésznő, akit valaha három Oscarra jelöltek. Az elragadó ír akcentusnak varázslatos hatása van. (A24)
Daniel Day-Lewis
10/14
Csinált valaha olyan filmet Daniel Day-Lewis, amely nem garantált némi Oscar-visszhangot? A Fantomszálat ugyan még nem mutatták be, de ő máris esélyes a versengésben – főleg, mert ez lesz az utolsó filmje. A színész a Paul Thomas Anderson által rendezett filmben – aki a Vérző olajban, a három közül az egyik díjnyertes szerepében is rendezte –, egy ötvenes évekbeli angol szabót játszik . Lehet, hogy az Akadémia aranyszoborral mond búcsút a nagyra becsült színésznek. (Focus Features)
James Franco
11/14
James Franco igazából sosem tűnt el, de a Fülledt utcák és a The Disaster Artist egy-két súlyos pillanata mégis szép visszatérés volt. Különösen nagyszerű az utóbbiban, a rejtélyes Tommy Wiseau szerepében, aki köztudottan a valaha készült legrosszabb filmet, a The Roomot jegyezte. Franco vibrált a szerepben, olyan briliáns alakítást nyújtott ebben a filmparódiában, amit tipikus életrajzi alakításokkal nem gyakran sikerül. (New Line Cinema)
Margot Robbie
12/14
Az Én, Tonyában Robbie olyan hevesen alakítja Tonya Hardingot, hogy alig fogsz ráismerni. A szerep már hozott neki egy Gotham-jelölést, az amerikai független filmek díjátadója pedig az első belépő az Oscarhoz. Két apró bökkenő: a sötét humorú életrajzi film meglehetősen megosztó volt a Torontói Filmfesztiválon, és ez az első film, amivel az új független forgalmazó, a Neon díjakra számíthat. (Clubhouse Pictures)
Wonder Woman
13/14
És míg az Akadémia mostanában nem igazán adott teret a kasszasikereknek, idén kettőnek is esélye lehet, hogy a legjobb film kategória győztese legyen. A Wonder Woman valószínűleg az a film, amely a leginkább megragadta a korszellemet 2017-ben – a komoly hősök reménykeltő üzenetétől egészen a nőiesség erejére fektetett hangsúlyig. (Warner Bros.)
Star Wars: Az utolsó Jedik
14/14
És a második kasszasiker a Star Wars: Az utolsó Jedik. A kritikusok a legjobb Star Wars-filmként emlegetik A Birodalom visszavág óta. „Megható, vicces és erőteljes.” Így nagy eséllyel indul az Oscarért. (Walt Disney Studios)
1/14
Tudjuk már néhány fontos filmes díj jelöltjeit, sőt, a Golden Globe-díjakat is kiosztották, úgyhogy alig várjuk már a következő nagy bejelentést... A 2018-as Oscar-jelöltek listáját! De amíg a jelöltek nyilvánosságra hozatalára várunk, íme a mi tippjeink a várható esélyesekre. Te kit jelölnél szívesen? (Fox Searchlight Pictures/ Warner Bros./ Walt Disney Studios)
A víz érintése
2/14
Guillermo Del Toro meséje, A víz érintése biztosan a nagy esélyesek között van. Del Toro karrierjének legjobb filmje, egy tökéletesen vászonra vitt, elsöprően romantikus és meglepően aktuális történet a halember és a néma lány közötti szerelemről. Azok, akik szeretik a filmet, nagyon szeretik, és ugye a szenvedély kulcsfontosságú, amikor az Oscarról van szó. (Fox Searchlight Pictures)
Sally Hawkins
3/14
Sally Hawkins hosszú ideje egyike azoknak a nagyra becsült független színésznőknek, akik várnak a nagy kiugrásra. A víz érintése lehet a színésznő nagy lehetősége. Hawkins az 1960-as években játszódó sztoriban egy néma takarítónőt alakít, és az arcán viseli egy élet szívfájdalmát. Guillermo Del Toro filmjében van valami régimódi magával ragadó, ami biztosan megfogja majd az Akadémia fiatal és idősebb szavazóit egyaránt. (Fox Searchlight Pictures)
Dunkirk
4/14
Itt van a Dunkirk is, ami némileg formabontó abból a szempontból, hogy nyáron debütált, és nem az őszi „díjszezonban”, de a Warner Bros. és Christopher Nolan keményen dolgozott, hogy a filmet megőrizze a szavazók emlékezetében. Mind a jegypénztárakban, mind a kritikák terén szépen teljesített, de ami még fontosabb, szuper jól fogadták a filmes közösség azon tagjai, akik odavannak Nolan munkásságáért. (Warner Bros.)
Tűnj el!
5/14
Hogy a tavalyi év elején mozikba kerülő filmek közül is említsünk egyet, Jordan Peele szociothrillerje, a Tűnj el! 2017 egyik legjobb kritikát kapott és legfelkapott filmje. Az emberek még mindig beszélnek róla, pedig februárban volt a premierje, és ha a stúdió még a rengeteg új premier közepette is képes fenntartani az érdeklődést, valószínűleg nagy esélye van, hogy bekerüljön a jelöltek közé. (Universal Pictures)
A legsötétebb óra
6/14
Kevésbé borítékolható a siker a tradicionálisabb A legsötétebb óra számára, amely egy beszédes második világháborús dráma. Churchill szerepe kedvéért Gary Oldman nagy átalakuláson esett át. Joe Wright rendező természetesen nagyszerű munkát végzett, hogy igazi moziélménnyé varázsolja a filmet, és csodálatosan működik a Dunkirk mellett, szóval szerintünk nagy esélye van. (Focus Features)
Gary Oldman
7/14
Papíron A legsötétebb óra egy újabb komoly, háborús politikai dráma, valójában azonban egy gyújtózsinór, amelyet a pillanat gyújt lángra. Nagyban köszönhető ez Gary Oldmannek, akit kvázi szentté avattak, miután bemutatták a filmet a Telluride-i és a Torontoi Filmfesztiválon. Winston Churchill szerepében pont azt hozta, amit imád az Akadémia: magával ragadó és a maga hihetetlenül stílusos módján páratlan. (Focus Features)
Lady Bird
8/14
Pillanatnyilag szépen megy előre a Lady Bird, az A24 független filmje is, melyet az író-rendező Greta Gerwig jegyez. A film, melyet néhányan finomkodó és a jól ismert felnőtté válós filmnek titulálhatnak, valójában egy borzasztóan jól megrendezett, hihetetlenül feszes történet, kifogástalan színészi alakítással. A kritikák istenítik, és ha ez a lendület megmarad, nagy eséllyel a legjobb filmnek járó Oscar-jelöltek mezőnyében találhatja magát. (A24)
Saoirse Ronan
9/14
Saoirse Ronan tizenhárom évesen begyűjtött egy Oscar-jelölést első komoly szerepéért (Vágy és vezeklés), majd 21 évesen egy újabbat a Brooklynért. Ha a Lady Bird meghozza számára a harmadikat, ő lesz az egyik legfiatalabb színésznő, akit valaha három Oscarra jelöltek. Az elragadó ír akcentusnak varázslatos hatása van. (A24)
Daniel Day-Lewis
10/14
Csinált valaha olyan filmet Daniel Day-Lewis, amely nem garantált némi Oscar-visszhangot? A Fantomszálat ugyan még nem mutatták be, de ő máris esélyes a versengésben – főleg, mert ez lesz az utolsó filmje. A színész a Paul Thomas Anderson által rendezett filmben – aki a Vérző olajban, a három közül az egyik díjnyertes szerepében is rendezte –, egy ötvenes évekbeli angol szabót játszik . Lehet, hogy az Akadémia aranyszoborral mond búcsút a nagyra becsült színésznek. (Focus Features)
James Franco
11/14
James Franco igazából sosem tűnt el, de a Fülledt utcák és a The Disaster Artist egy-két súlyos pillanata mégis szép visszatérés volt. Különösen nagyszerű az utóbbiban, a rejtélyes Tommy Wiseau szerepében, aki köztudottan a valaha készült legrosszabb filmet, a The Roomot jegyezte. Franco vibrált a szerepben, olyan briliáns alakítást nyújtott ebben a filmparódiában, amit tipikus életrajzi alakításokkal nem gyakran sikerül. (New Line Cinema)
Margot Robbie
12/14
Az Én, Tonyában Robbie olyan hevesen alakítja Tonya Hardingot, hogy alig fogsz ráismerni. A szerep már hozott neki egy Gotham-jelölést, az amerikai független filmek díjátadója pedig az első belépő az Oscarhoz. Két apró bökkenő: a sötét humorú életrajzi film meglehetősen megosztó volt a Torontói Filmfesztiválon, és ez az első film, amivel az új független forgalmazó, a Neon díjakra számíthat. (Clubhouse Pictures)
Wonder Woman
13/14
És míg az Akadémia mostanában nem igazán adott teret a kasszasikereknek, idén kettőnek is esélye lehet, hogy a legjobb film kategória győztese legyen. A Wonder Woman valószínűleg az a film, amely a leginkább megragadta a korszellemet 2017-ben – a komoly hősök reménykeltő üzenetétől egészen a nőiesség erejére fektetett hangsúlyig. (Warner Bros.)
Star Wars: Az utolsó Jedik
14/14
És a második kasszasiker a Star Wars: Az utolsó Jedik. A kritikusok a legjobb Star Wars-filmként emlegetik A Birodalom visszavág óta. „Megható, vicces és erőteljes.” Így nagy eséllyel indul az Oscarért. (Walt Disney Studios)