Filmek, ahol az időutazás rosszul sült el
1/14
A mozi története során nagyjából minden okot láttunk már, hogy belevessük magunkat egy kis időutazásba. Azonban még ha az utazás maga nagyon érdekes is a nézők számára, néha eléggé megbonyolítja a cselekményt, és a karakterek szenvedhetik meg. Jöjjön néhány példa, amikor az időutazás rosszul sült el. (Icon Film Distribution)
Pillangó-hatás
2/14
Evan Treborn (Ashton Kutcher) rájön, hogy ha a gyerekkorában vezetett naplójából olvas részleteket, valahogy képes visszautazni az időben, és így helyre hozhatja a korai éveiben elkövetett baklövéseket. De ezzel Evan csak folyamatosan tovább ront a helyzetén: arra tér magához, hogy amputált lett, idegen lett élete szerelme számára, és még egy náci börtönben is problémák várják. (New Line Cinema)
Vissza a jövőbe
3/14
Marty McFly 1955-ben találja magát, miután az elég rendhagyó módon átalakított DeLorian segítségével elmenekül egy csapat nagyon dühös líbiai terrorista elől, akik eléggé rossz néven vették, hogy lenyúlták a plutóniumukat. Őszintén szólva, abba az időszakba csöppeni, amikor az időutazó szülei épp ismerkednek, elég rossz választás.
12 majom
4/14
James Cole-t (Bruce Willis) visszaküldik az időben, hogy információt szerezzen az emberiséget elpusztító vírusról, valamint a mindezért felelős terrorszervezetről. A gond az, hogy lelőtték és meghalt. Ez már önmagában elég gáz végkifejlet, de sikerült mindezt a gyerekkori önmaga előtt csinálnia, ami azt jelenti, hogy ő maga annak az oka, hogy kamaszkora óta rémálmok gyötrik. (Universal Studios)
Az időutazó felesége
5/14
Henry De Tamble (Eric Bana) akaratán kívül időnként oda-visszaugrál nem lineáris szerelme, Claire (Rachel McAdams) életében. Ha a kisbaba Clarie-rel látnánk Henryt, a nézőközönség emocionálisabb részében rossz érzést keltene. (New Line Cinema)
Terminátor - A halálosztó
6/14
A Skynet visszaküldi a Terminátort a jövőből 1984-be, hogy megölje az emberi ellenállás vezetőjének az anyját. Az egyetlen probléma, hogy ha a Terminátornak sikerül ezt véghez vinnie, akkor nem létezik majd John Connor, és így nem lesz a Skynetnek miért visszaküldenie a Terminátort az időben, ami azt jelenti, hogy John Connor megszületne, ami azt jelenti, hogy van itt egy kis ellentmondás. (Orion Pictures)
Donnie Darko
7/14
Richard Kelly nagyszerű filmjénél sohasem lehetsz teljesen biztos benne, hogy az időutazás valós vagy Jake Gyllenhaal egyszerűen csak egy kicsit flúgos. Az a gond, hogy kiderül, mindkettő. Ennek ellenére az egyetlen elismerés, amit Gyllenhaal azért kap, mert végig igaza volt, egy hajtómű az arcába, amit gyors halál követ. (Arrow Films)
Idétlen időkig
8/14
Bill Murray időjósa egy soha véget nem érő napban ragad, ugyanazt a 24 órát éli át újra és újra. Talán annak a napnak a kivételével, amikor valaki nyer a lottón, nem valószínű, hogy sok olyan nap van, amit szeretne a végtelenségig ismételni. Ezzel Murray is egyetért, ami oda vezet, hogy egyre kreatívabb módon kísérel meg öngyilkosságot. (Columbia Pictures)
A majmok bolygója
9/14
Charlton Heston és hibernált asztronautákból álló csapata egy távoli bolygóra csöppen időben és térben, ahol 3978-at írnak, és amit egy intelligens, két lábon járó majomfaj ural. És mindez csak azért történik, hogy a végén rájöjjenek – a mozitörténet egyik legjobb filmvégi csavarjával –, hogy mindvégig a posztapokaliptikus Földön voltak. (Twentieth Century Fox)
Háromszög
10/14
Christopher Smith thrillerjében egy hajókirándulás résztvevői egy szerencsétlen időhurokban ragadnak. A Háromszög időhurka csak akkor indul újra, amint az összes résztvevő halott, és szerencsére van egy maszkos gyilkos a tengerjáró fedélzetén, aki boldogan asszisztál ehhez. (Icon Film Distribution)
Időbűnök
11/14
Miközben Hector kiszúr a látcsővén keresztül egy meztelen fiatal nőt a kertjében, az irányú szándéka, hogy kövesse a nőt, oda vezet, hogy visszautazik egy órát az időben. Az a legnagyobb gond, hogy Hector nem a legjobb időutazó. Leszúrják, autóbalesete lesz, megöl egy nőt, aki lehet, hogy a felesége, és félelmetesen rossz döntéseket hoz, többek között számos alkalommal majdnem megöli magát. (Magnolia Pictures)
Időbanditák
12/14
Terry Gilliam egy kis kaland-fílinget ad az időutazásnak, amikor is egy kisfiú összebarátkozik egy csapat renegát tér-idő hálójavítóval, akik keresztül-kasul cirkálnak a történelemben, hogy kifosszák a gazdagokat – csak azért, hogy a valóságot manipuláló gonosz titkos tervének kellős közepén találják magukat. És a fiatal Kevin eszünkbe juttatja, hogy egy jó időturista soha nem hagyja ott a jelent a fényképezője nélkül. (Embassy Pictures)
Looper - A jövő gyilkosa
13/14
A jövőben járunk, ahol az időutazás törvényen kívüli, de a maffia mégis él vele. A „looper” egy bérgyilkos a múltban, aki a jövőbeli maffiavezérekre vár, hogy visszaküldjék, akit ki akarnak nyíratni. De a jövőgyilkos melója elég rövid életű, hiszen végül mindannyian úgy végzik, hogy „lezárják a saját hurkukat”, és megölik a jövőbeli önmagukat, hogy rendbe tegyék a dolgokat az éppen hatalmon lévő emberek számára. (Sony Pictures Releasing)
Éjfélkor Párizsban
14/14
Owen Wilson egy küszködő író, aki Párizs utcáin keres vigaszt. Egy sor megmagyarázhatatlan esemény következtében a dzsesszkorszakbeli Párizsban találja magát az összes irodalmi példaképe társaságában, köztük F. Scott Fitzgeralddal és Ernest Hemingwayjel. Az egyetlen probléma, hogy senki nem hisz neki, és a feleségével sem tudja megosztani az érzéseit. (Sony Pictures Classics)
1/14
A mozi története során nagyjából minden okot láttunk már, hogy belevessük magunkat egy kis időutazásba. Azonban még ha az utazás maga nagyon érdekes is a nézők számára, néha eléggé megbonyolítja a cselekményt, és a karakterek szenvedhetik meg. Jöjjön néhány példa, amikor az időutazás rosszul sült el. (Icon Film Distribution)
Pillangó-hatás
2/14
Evan Treborn (Ashton Kutcher) rájön, hogy ha a gyerekkorában vezetett naplójából olvas részleteket, valahogy képes visszautazni az időben, és így helyre hozhatja a korai éveiben elkövetett baklövéseket. De ezzel Evan csak folyamatosan tovább ront a helyzetén: arra tér magához, hogy amputált lett, idegen lett élete szerelme számára, és még egy náci börtönben is problémák várják. (New Line Cinema)
Vissza a jövőbe
3/14
Marty McFly 1955-ben találja magát, miután az elég rendhagyó módon átalakított DeLorian segítségével elmenekül egy csapat nagyon dühös líbiai terrorista elől, akik eléggé rossz néven vették, hogy lenyúlták a plutóniumukat. Őszintén szólva, abba az időszakba csöppeni, amikor az időutazó szülei épp ismerkednek, elég rossz választás.
12 majom
4/14
James Cole-t (Bruce Willis) visszaküldik az időben, hogy információt szerezzen az emberiséget elpusztító vírusról, valamint a mindezért felelős terrorszervezetről. A gond az, hogy lelőtték és meghalt. Ez már önmagában elég gáz végkifejlet, de sikerült mindezt a gyerekkori önmaga előtt csinálnia, ami azt jelenti, hogy ő maga annak az oka, hogy kamaszkora óta rémálmok gyötrik. (Universal Studios)
Az időutazó felesége
5/14
Henry De Tamble (Eric Bana) akaratán kívül időnként oda-visszaugrál nem lineáris szerelme, Claire (Rachel McAdams) életében. Ha a kisbaba Clarie-rel látnánk Henryt, a nézőközönség emocionálisabb részében rossz érzést keltene. (New Line Cinema)
Terminátor - A halálosztó
6/14
A Skynet visszaküldi a Terminátort a jövőből 1984-be, hogy megölje az emberi ellenállás vezetőjének az anyját. Az egyetlen probléma, hogy ha a Terminátornak sikerül ezt véghez vinnie, akkor nem létezik majd John Connor, és így nem lesz a Skynetnek miért visszaküldenie a Terminátort az időben, ami azt jelenti, hogy John Connor megszületne, ami azt jelenti, hogy van itt egy kis ellentmondás. (Orion Pictures)
Donnie Darko
7/14
Richard Kelly nagyszerű filmjénél sohasem lehetsz teljesen biztos benne, hogy az időutazás valós vagy Jake Gyllenhaal egyszerűen csak egy kicsit flúgos. Az a gond, hogy kiderül, mindkettő. Ennek ellenére az egyetlen elismerés, amit Gyllenhaal azért kap, mert végig igaza volt, egy hajtómű az arcába, amit gyors halál követ. (Arrow Films)
Idétlen időkig
8/14
Bill Murray időjósa egy soha véget nem érő napban ragad, ugyanazt a 24 órát éli át újra és újra. Talán annak a napnak a kivételével, amikor valaki nyer a lottón, nem valószínű, hogy sok olyan nap van, amit szeretne a végtelenségig ismételni. Ezzel Murray is egyetért, ami oda vezet, hogy egyre kreatívabb módon kísérel meg öngyilkosságot. (Columbia Pictures)
A majmok bolygója
9/14
Charlton Heston és hibernált asztronautákból álló csapata egy távoli bolygóra csöppen időben és térben, ahol 3978-at írnak, és amit egy intelligens, két lábon járó majomfaj ural. És mindez csak azért történik, hogy a végén rájöjjenek – a mozitörténet egyik legjobb filmvégi csavarjával –, hogy mindvégig a posztapokaliptikus Földön voltak. (Twentieth Century Fox)
Háromszög
10/14
Christopher Smith thrillerjében egy hajókirándulás résztvevői egy szerencsétlen időhurokban ragadnak. A Háromszög időhurka csak akkor indul újra, amint az összes résztvevő halott, és szerencsére van egy maszkos gyilkos a tengerjáró fedélzetén, aki boldogan asszisztál ehhez. (Icon Film Distribution)
Időbűnök
11/14
Miközben Hector kiszúr a látcsővén keresztül egy meztelen fiatal nőt a kertjében, az irányú szándéka, hogy kövesse a nőt, oda vezet, hogy visszautazik egy órát az időben. Az a legnagyobb gond, hogy Hector nem a legjobb időutazó. Leszúrják, autóbalesete lesz, megöl egy nőt, aki lehet, hogy a felesége, és félelmetesen rossz döntéseket hoz, többek között számos alkalommal majdnem megöli magát. (Magnolia Pictures)
Időbanditák
12/14
Terry Gilliam egy kis kaland-fílinget ad az időutazásnak, amikor is egy kisfiú összebarátkozik egy csapat renegát tér-idő hálójavítóval, akik keresztül-kasul cirkálnak a történelemben, hogy kifosszák a gazdagokat – csak azért, hogy a valóságot manipuláló gonosz titkos tervének kellős közepén találják magukat. És a fiatal Kevin eszünkbe juttatja, hogy egy jó időturista soha nem hagyja ott a jelent a fényképezője nélkül. (Embassy Pictures)
Looper - A jövő gyilkosa
13/14
A jövőben járunk, ahol az időutazás törvényen kívüli, de a maffia mégis él vele. A „looper” egy bérgyilkos a múltban, aki a jövőbeli maffiavezérekre vár, hogy visszaküldjék, akit ki akarnak nyíratni. De a jövőgyilkos melója elég rövid életű, hiszen végül mindannyian úgy végzik, hogy „lezárják a saját hurkukat”, és megölik a jövőbeli önmagukat, hogy rendbe tegyék a dolgokat az éppen hatalmon lévő emberek számára. (Sony Pictures Releasing)
Éjfélkor Párizsban
14/14
Owen Wilson egy küszködő író, aki Párizs utcáin keres vigaszt. Egy sor megmagyarázhatatlan esemény következtében a dzsesszkorszakbeli Párizsban találja magát az összes irodalmi példaképe társaságában, köztük F. Scott Fitzgeralddal és Ernest Hemingwayjel. Az egyetlen probléma, hogy senki nem hisz neki, és a feleségével sem tudja megosztani az érzéseit. (Sony Pictures Classics)